Skip to main content

Hallo,

Ik wil graag weten of er meerdere mensen zijn die geen bereik hebben met kpn. Dan specifiek gebied zeeland, s-Heerenhoek. 

Het is zelfs zover dat ik buiten in de tuin of uit het raam moet hangen om enigzins bereik te moeten hebben. Word ik gebeld gaat mijn telefoon negen van de 10 keer niet eens over maar krijg ik een melding u heeft een gemiste oproep. Ik heb 2 x de klantenservice gebeld. Ene keer werd er gezegd dekking is goed. Andere keer werd er gezegd de dekking is niet goed maar wordt verbeterd. Ben nu 8 maanden verder en mijn bereik is nog steeds slecht. Dus ik wil eigenlijk stoppen met die abbonement. Dan uiteraard toestel wel af betalen.

Hoe is jouw positie tov de zendmasten? Dat kan je hier zien. Is die slecht of matig?


Hai. Zo dus......


Dag @Jeanine1984 Van harte welkom hier op het KPN Forum. Goed dat je dit meldt. Bereik kan soms een lastige kwestie zijn. In bijna heel Nederland kunnen we goed bereik bieden, maar er zijn altijd een paar plaatsen waar het net even iets minder is. 

In algemene zin: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. 

Je zult begrijpen dat we als telecomprovider geen invloed hebben op externe omstandigheden zoals bebouwing. Ook kunnen we niet zomaar ergens zendmasten plaatsen. Om die redenen is optimaal bereik binnenshuis niet 100% te garanderen. Er is gelukkig wel iets dat je daar aan kunt doen en dat is bellen via wifi. Ben je daar bekend mee? Hier lees je alles over bellen via wifi


Geachte,

Ik ben bekend met WiFi bellen. Daardoor heb ik een duurdere bundel moeten nemen. En daar ben ik het ook niet mee eens. Ik wil ook gewoon normaal kunnen bellen of gebeld worden. Niet iedereen kan via WiFi bellen. En niet iedereen bel ik met een bekend nummer (werk technisch gerelateerd). Dus ik heb en geen bereik en ben wederom duurdere uit. Ik zou dan het liefst mijn abbonement willen ontbinden. 

 

Mvg Jeanine 


Dag @Jeanine1984 Ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp. Bellen via Wifi kost niets extra, dus je hebt ook geen grotere bundel nodig. De keuze tussen bekend en niet-bekend bellen wordt er ook niet door beïnvloed. Kun je me uitleggen wat je precies bedoelt? 

 


Bellen met WiFi / 4g deed ik niet zo vaak. Maar omdat ik dat nu regelmatig doe moest mijn telefoon bundel verhoogd worden qua internet. Maar tevens thuis had ik een klein internet abbonement wat nu dus ook verhoogd is. Daarbij komt dat ik gewoon normaal wil bellen of gebeld kan worden. Ik bel veel naar bedrijven en instanties waar niet altijd via WiFi of 4 g bellen mogelijk is. Dus moet het gewoon via mijn belminuten. Maar dan heb je amper bereik of helemaal geen bereik. Ik heb dit abbonement juist gekozen in de winkel en gevraagd om het bereik vanuit mijn adres. Ik verwacht dan ook gewoon normaal gebeld te kunnen worden of zelf kunnen bellen. Ik ben soms helemaal niet bereikbaar en ontvang uren later een SMS u heeft een gemiste oproep. Kortom mijn vraag is kan je hiervoor je abbonement eerder opzeggen?


Dag @Jeanine1984 Voor bellen via wifi heb je geen grotere databundel nodig en ook geen groter internetabonnement. Heb je de link bekeken die ik je stuurde? Misschien begrijp ik je volledig verkeerd, maar ik heb het gevoel dat je iets anders hebt gedaan dan bellen via wifi. 

Wil je je abonnement opzeggen vanwege slecht bereik, dan zal er een klachtenprocedure gestart moeten worden, waarbij wordt gekeken naar hoe het bereik binnen en vooral buiten is. Een klachtenafdeling zal er dan een uitspraak over zal doen. Er zal heel duidelijk moeten zijn dat bereik structureel onder de maat is. Vanwege slecht bereik binnenshuis zul je je abonnement waarschijnlijk niet kosteloos mogen opzeggen, ook omdat er met bellen via wifi dus een oplossing voor handen is. Vandaar dat ik er ook zo over doorvraag.