Skip to main content

Hallo,

e-SIM en nieuw abonnement met nummerbehoud

Op 2-4-2021 ga ik over van Tele2 naar KPN Onbeperkt. Ik heb dit i.c.m. een toestel gedaan en via Mediamarkt aangevraagd. Ik heb al een mail ontvangen dat de portering met nummerbehoud goedgekeurd is. 

Ik heb bij mijn toestel een KPN SIM-kaart gekregen zonder telnr, maar wel met SIM-nummer. Mijn voorkeur gaat echter uit naar eSIM. Het probleem is dus dat ik MijnKPN nog niet kan koppelen met mijn nieuwe abonnement. Hoe vraag ik de eSIM op een alternatieve manier aan?

SMS die niet binnenkomt sinds vorige portering

Daarnaast heb ik een probleem dat nooit op gelost is door Tele2 en/of Vodafone. Ik ontvang sinds mijn eerdere overstap van Vodafone naar Tele2 meerde SMS’jes niet. Volgens Tele2 ligt dit aan Vodafone, want dit is dan kennelijk fout gegaan bij de portering destijds. Vodafone zegt van niks te weren en alles zou goed gegaan zijn. 

SMS’jes die ik niet ontvang zijn onder andere 2FA en notificaties via SMS van onder andere Twitter en Facebook. Het komt niet alleen met buitenlandse Internet-naar-SMS voor, want ook Nederlandse diensten komen niet altijd binnen. Het komt ook voor dat het op het ene moment niet binnenkomt, maar na 5x opnieuw geprobeerd te hebben de 5e dan wel binnenkomt. Waar de overige 4 dan gebleven zijn, is een mysterie. 

Ik hoop dat hier extra aandacht aangegeven kan worden en ik hoop dat het met deze nieuwe provider misschien zelfs wel verholpen kan worden.

 

Welkom op ons forum, @freddyschregardus! Leuk dat we jou binnenkort mogen verwelkomen bij KPN. :green_heart:

Je geeft aan dat je al wel een simkaart hebt ontvangen, maar dat je liever gebruikt maakt van e-sim. Dat is geen probleem. Zodra jouw nummer is overgezet en jouw mobiele abonnement gekoppeld is aan jouw KPN ID, kan je via MijnKPN een e-sim aanvragen. Op voorhand kunnen we dat niet voor je regelen, maar straks kan je dat dus zelf in orde maken.

Als tweede geef je aan problemen met het ontvangen van bepaalde SMS berichten te hebben. Op dit moment is dat niet iets waar ik jou bij kan helpen, daar je nog een abonnement bij Tele2 hebt. Mochten de problemen aanhouden na jouw overstap naar KPN, trek dan gerust aan de bel. We kijken dan samen naar een oplossing.