Skip to main content

Per vandaag is mijn oude abo van Vodafone niet meer actief en start mijn KPN abo. Activeren van ESIM lukt niet. Ik ben in Duitsland, hoe dit op te lossen? 

Hallo @MartijnSr 

 

Je kan hier de stappen vinden om je esim te activeren, je moet daarvoor wel een internetverbinding via WiFi hebben: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

Nieuw abonnement?

Je ontvangt na je bestelling een e-mail waarmee je jouw KPN ID kunt aanmaken.

Als je daarna ingelogd bent in de MijnKPN app hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen.

1. Maak een KPN ID aan
2. Koppel je bestelling aan je KPN ID
3. Download de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
4. Volg de stappen om e-sim direct te downloaden.

 

Anders even aangeven waar je precies vastloopt tijdens de activatie.


Goedemorgen,

Bedankt voor deze reactie.

Kpn app is gekoppeld aan kpn ID.

Wanneer ik de esim wil activeren. Krijg ik eerst verzoek of ik kpn toegang tor esim kan geven. Ik bevestig dit. Vervolgens krijg ik onderstaande foutmelding. 

 


Hallo @MartijnSr 

 

Gelijk opnieuw proberen helpt ook niet?

Wat ook wel eens geholpen heeft bij iemand anders was het toestel even op vliegtuigstand zetten en er weer afhalen, dat zou je ook nog kunnen proberen.

Anders even bellen met de klantenservice, vanuit NL: 0800-0402 of vanuit het buitenland: 0612001200


Helaas niet gelukt. Van kpn kreeg ik bericht dat ik naar een kpn winkel moest gaan. Knap lastig in Duitsland. Dus nu een sim van een andere Duitse profider en een abo dat niet werkt.

Wel prut dit.

 


Een aantal dingen die je kan controleren als installeren van e-sim niet werkt:

  • Controleer of je verbonden bent met wifi
  • Controleer of jouw toestel geschikt is voor e-sim
    • Als dit zo is, controleer dan in de instellingen of e-sim is ingeschakeld
    • Doorloop het installatie proces in MijnKPN nog een keer

 

Werkt het hierna nog niet? Dan is mijn enige advies om een fysieke simkaart aan te vragen via MijnKPN. Daarna kan je het nog eens proberen.