Skip to main content

Zojuist mijn nieuwe iphone 15 aangezet en MijnKPN geinstalleerd en ik krijg m’n esim niet geactiveerd. Momenteel heb ik geen esim in mijn oude telefoon. Elke keer als ik de esim aanvraag moet ik een code invoeren, deze ontvang ik netjes op mijn oude telefoon. Als ik dan de code op mijn iphone invoer krijg ik de error “Er is iets mis gegaan”. 

 

Hoi @kjarli 

Heb je de volgende stappen uitgevoerd?
Gebruik je de MijnKPN app op de iPhone 15 en is die verbonden met een wifi-netwerk?

 

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren.
Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community


Ja, dat is precies wat ik heb gedaan.


Dan is de snelste manier om te bellen met de telefonische klantenservice van KPN, via het (gratis) nummer 0800 -0402.
Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur en zaterdag van 8:00 tot 17:00 uur
Zondag en feestdagen gesloten.

Je kunt ook even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan, dan kunnen ze direct meekijken en hopelijk het probleem snel oplossen. 


Zojuist mijn nieuwe iphone 15 aangezet en MijnKPN geinstalleerd en ik krijg m’n esim niet geactiveerd. Momenteel heb ik geen esim in mijn oude telefoon. Elke keer als ik de esim aanvraag moet ik een code invoeren, deze ontvang ik netjes op mijn oude telefoon. Als ik dan de code op mijn iphone invoer krijg ik de error “Er is iets mis gegaan”. 

 

Hi @kjarli, ben je nog verder gekomen met behulp van de klantenservice?


Nee, ik heb uiteindelijk m’n oude simkaart maar gebruikt.


Jammer! Je kan altijd even een KPN winkel inlopen voor hulp als je toch wil overschakelen!


Dat is ~25 minuten reistijd en vereist OV, dus nee ik kan niet even de winkel in lopen helaas.


Dan kun je ook altijd nog een keer bellen met 0800-0402 @kjarli!


Reageer