Skip to main content

Mijn abbonement met esim is vandaag in gegaan, maar het lukt me niet om de esim te downloaden. 
ik krijg steeds de melding "something went wrong”

 

Het gaat om een oppo find X5 

Beste @PatrickV82, welkom! Jammer om te lezen dat het niet werkt! Voor dit soort zaken kan je het beste bellen met onze klantenservice (0800-0402). Daar word je direct geholpen door een collega. Via het forum heb je vooral contact met andere klanten en duurt het even voordat je een bericht van een KPN moderator ontvangt. Dat gezegd hebbende: gaat dit om een nieuw abonnement, kom je over van een andere provider of gaat het om een verlenging? Op onze website zie je alle informatie over eSim en het activeren daarvan. Kan je specificeren waar (bij welke stap) het precies misgaat? 


het gaat om een nieuwe abonnement, met nummer behoud vanaf t-mobile. 

 

Ik zie in de mijn kpn app, de sim en zodra ik op de knop druk van "install e-sim” krijg ik de melding "please wait” en na 10 sec "whoops! something went wrong”

klantenservice bellen gaat makkelijk als je abonnement niet geactiveerd is .


@PatrickV82 zou je in dat geval je profiel willen invullen? Dan kijk ik in de systemen of alles gereed is. En of daar iets raars te vinden is. 


dat heb ik nu gedaan @Bram_ 


@PatrickV82 ik zie daar niks raars. Zou je nog willen bevestigen dat je toestel op de lijst met geschikte toestellen staat?


@Bram_ hij staat niet op die lijst die op die pagina staat. 

maar ik heb hem tegelijk met me abonnement gekocht via https://www.kpn.com/shop/mobiel/oppo/find-x5-5g/black-256gb?esim=true
 


@PatrickV82 ik zie het. Op die pagina kan je doorklikken naar de shop zelf. Waar inderdaad wordt aangegeven dat je telefoon geschikt is. Zou je alleen nog willen kijken of je Android versie volledig is geüpdatet

Als dat niet werkt, herinstalleer dan nog 1 keer de MijnKPN app. Als ook dat niet werkt, laat het dan hier weten.


@Bram_ ik draai de laatste versie van Android die gereleased is

 

Heb ook opnieuw de mijnkpn app geïnstalleerd 

 

 

 

 

 

 


@PatrickV82 Is er ook een KPN winkel in jouw buurt? Ik denk dat dat het meest praktisch is. Dan kunnen ze er gelijk even naar kijken. 


Ja, in Nieuwegein 

Maar die was tot 18:00 open

 

Zal kijken of het lukt om morgen daar langs te gaan 


Daar kunnen ze je vast verder helpen! En is in dit geval wel het meest praktisch. 


dat hoop ik dan heel erg!!!!!!!!


Is het inmiddels gelukt, @PatrickV82?


Ja, was er vanmiddag 

 

Was wat niet goed gekoppeld of fout geconfigureerd 

 

Tijdelijk een normale simkaart aan gekoppeld, en daarna weer e-sim gedownload 


Perfect!


Even als aanvulling op deze thread:
Is het niet een idee of een ticket bij de ontwikkelaars neer te leggen om zulke foutmeldingen als: "Er is iets mis gegaan, probeer opnieuw” te laten verduidelijken?

Waar gaat het fout?

Bij de gebruiker, het toestel of bij KPN zelf? En kan de gebruiker dat oplossen? Geef mogelijke idëeen aan. En als het een technisch probleem is bij KPN, Zorg dat er een foutmelding-code bij staat waar de KPN-helpdesk wat mee kan.


Was wat fout gegaan aan kpn kant, met de configuratie van het abonnement. 

Waardoor het echt alleen door de mensen van de kpn kon worden opgelost. 

 

Was binnen 20 minuten opgelost 


Even als aanvulling op deze thread:
Is het niet een idee of een ticket bij de ontwikkelaars neer te leggen om zulke foutmeldingen als: "Er is iets mis gegaan, probeer opnieuw” te laten verduidelijken?

Waar gaat het fout?

Bij de gebruiker, het toestel of bij KPN zelf? En kan de gebruiker dat oplossen? Geef mogelijke idëeen aan. En als het een technisch probleem is bij KPN, Zorg dat er een foutmelding-code bij staat waar de KPN-helpdesk wat mee kan.

Als leek (voor wat betreft de technische kant van de app) zeg ik: goed idee! Wellicht is het helemaal niet mogelijk, maar ik ga dit wel doorgeven, @AriënC.