Skip to main content

Beste KPN, gisteren meermaals gesproken met de klantenservice inzake een Esim voor de Galaxy Watch 5 Pro. De medewerkers gaven aan dat ik gerust de LTE versie kon aanschaffen omdat KPN dit ondersteunt. Nu blijkt dat dit niet het geval is. Gisteren is zelfs door een medewerker gezegd dat er een normaal simkaartje in het slot geplaatst kon worden, wat ook niet juist blijkt te zijn. Ik heb dus nu de LTE versie besteld via samsung maar kan hier alleen wat mee als ik naar T-Mobile zou gaan. Nu zie ik inmiddels heel veel topics en vragen over onduidelijkheden m.b.t. de Esim ondersteuning vanuit KPN. Eerst werd er aangegeven dat het in de nabije toekomst ook door KPN wordt ondersteund. Na verder gekeken te hebben bleek deze topic al meer dan 2 jaar oud te zijn. Dit ging om een Apple Watch. Er werd aangegeven dat de vraag bij Apple zou liggen en dat KPN aan het wachten is op het antwoord. Nu ben ik er verder ingedoken. Zojuist gebeld met een klantenservice van KPN medewerker die er wel verstand van had. Hij gaf aan dat er heel veel vraag is naar een Esim voor smartwatches van diverse merken. Ook dat er meermaals vanuit de klantenservice van KPN naar de directie is gemaild dat Esim ondersteuning nog niet geregeld is en dat zij niet weten wanneer dit wordt ondersteund als dit überhaupt al wordt ondersteund door KPN. Het is een kosten baten plaatje geworden voor zover ik het begrijp. De medewerker gaf namelijk aan dat Digitenne veel capaciteit vraagt van het netwerk van KPN. Er zijn voor KPN nog te weinig wearables om dit rendabel te maken want het netwerk moet worden aangepast. Dit is iets wat de klantenservice mij aangaf.Nu ben ik al jaren en jaren klant bij KPN meestal naar tevredenheid. Helaas moet ik nu wel zeggen dat ik vind dat jullie met het implementeren van de Esim echt achter raken op T-Mobile. Ik wil als klant (die meerdere malen verkeerd is voorgelicht m.b.t. Esim onderteuning Smartwatch) dan ook een duidelijk antwoord vanuit de directie zodat de klantenservice op goede manier haar werk kan doen. Ik wil ook graag antwoord op mijn volgende vragen daar dit Esim debakel inmiddels langer dan 2 jaar duurt en vraag dit namens alle smartwatch en wearable dragers!

 

1.a) Gaan jullie Esim ondersteunen voor LTE wearables;

1.b) Zo niet wat is de reden?

1.c) Zo ja per wanneer wordt dit mogelijk gemaakt.

 

En kom nu niet aan met het ligt bij Apple, Samsung, Huawei, Oppo, Nokia, Fitbit, Garmin etc. etc. Want dat is nu na 2 jaar echt te makkelijk.

 

Mochten jullie hier geen antwoorden op geven, dan zal ik in de toekomt geen klant meer zijn bij KPN. Ik vind het namelijk al erg vervelend om verkeerd voorgelicht te worden laat staan om aan het lijntje gehouden te worden zoals velen die al 2 jaar zitten te wachten op de beloofde Apple Watch ondersteuning.

 

Hierbij een screenshot over hoe KPN hiermee zou kunnen pronken als ze het wel aaan zouden bieden:

 


Ik vind het echt een serieus probleem KPN. Tot 2 keer toe verkeerd voorgelicht worden en dan 0 reactie van klantenservice. Waar blijft het antwoord op mijn eerste forumpost @KPN klantenservice ?


Het wordt naar mijns inziens inderdaad hoogtijd dat KPN deze LTE functie ASAP op smartphones als de Apple Watch een Samsung Smartwatches, etcetera gaat ondersteunen. 


Heb deze vraag 2 jaar geleden ook al gesteld.

Lijkt mij niet zo moeilijk te implementeren. Geef de samsung watch gewoon een eigen sim nummer. In mijn samsung gear s1 had een eigen simkaart met nummer dit werkte perfect. Kpn moet gewoon alle lte devices in hun acceptlist toevoegen en de mogelijkheid geven deze te kunnen implementeren.


zelfde probleem hier. Gisteren een galaxy watch 5 pro LTE ontvangen waarna de klantenservice doodleuk verteld dat het mogelijk is om een esim op zowel telefoon als wearable te gebruiken. helaas dus niet het geval :(  


Graag verneem ik van KPN een inhoudelijke reactie. @KPN klantenservice 


Ik vind het echt een serieus probleem KPN. Tot 2 keer toe verkeerd voorgelicht worden en dan 0 reactie van klantenservice. Waar blijft het antwoord op mijn eerste forumpost @KPN klantenservice ?

Ik denk dat de directie in het weekend niet werkt... 😂😂😂😂


Vanmiddag een Samsung Galaxy 5 pro watch besteld bij Tmobile met e sim voor slechts € 5 per maand.

Voor € 432

Mijn advies dus …….OVERSTAPPEN naar TMobile. 


Hoi @Al jaren een trouwe klant .  (en anderen).

Ik kan hier nu een wollige tekst gaan schrijven maar dat zal ik jullie besparen.  In antwoord op jouw vragen:

Ik weet het niet. Hier is intern niks over bekend. Uiteraard stuur ik jullie signalen door en zodra er iets in de steigers staat, dan zullen we dat hier op het forum groots aankondigen

Dat verhaal over Digitenne en het opslokken van capaciteit  herken ik totaal niet. Dat is ook een heel andere techniek en bedrijfstak binnen KPN.   


Eerlijk en helder antwoord van kpn. Wat wel betekent dat ik ga overstappen naar tmobile helaas.  Zonde! 


Eerlijk en helder antwoord van kpn. Wat wel betekent dat ik ga overstappen naar tmobile helaas.  Zonde! 

Helaas ben ik ook genoodzaakt om de mogelijkheden voor een nieuw abbonement bij T-Mobile te gaan bekijken. Erg jammer dat KPN zo langzaam is met het uitrollen van de LTE mogelijkheid op Smartwatches. 


@KPNKlantNR1 Dat is de keuze die KPN nu voor jou maakt, wil je het gebruiken moet je inderdaad de overstap maken, kan er wel voor zorgen dat KPN er werk van gaat maken om het wel te gaan aanbieden als er voldoende overstappen, maar gaat waarschijnlijk nog niet hard genoeg.😉


Vanmiddag een Samsung Galaxy 5 pro watch besteld bij Tmobile met e sim voor slechts € 5 per maand.

Voor € 432

Mijn advies dus …….OVERSTAPPEN naar TMobile. 

Heb je dan jouw gewone mobiele abonnement ook bij T-Mobile ondergebracht?

Vind je €5,- per maand niet heel erg veel voor de beperkte bandbreedte (768Kbps) en ben je echt zo vaak verstoten van jouw telefoon?


Ik ga ook overstappen naar Tmobile in het begin van het nieuwe jaar.

Mijn vrouw dus ook, en dan zal ook alles van kpn wat ik thuis heb vervangen worden door Tmobile. 

Kpn zal het zeker moeten gaan voelen, wij betalen meer dan €225 in de maand aan kpn.

Hoop dat er dus veel gaan overstappen.

 

Dus Tmobile gaat blij zijn met ons als klant😁

 


@Robijno1985 zelf hoop ik dat @KPN klantenservice met een inhoudelijke reactie komt en samen met ons (haar klanten) naar een oplossing op zoek gaat. Ik begrijp oprecht namelijk niet waarom het zolang moet duren alvorens er een verbinding voor smartwatches (hopelijk!) ooit komt. 


Ik begrijp oprecht namelijk niet waarom het zolang moet duren alvorens er een verbinding voor smartwatches (hopelijk!) ooit komt. 

Dat er nog geen ondersteuning is van de Apple Watch 7 cellular komt doordat de Apple Watches niet voldoen aan het GSMA Consumer Model omdat Apple aanvullende functionaliteit vereist. De providers in Nederland (T-mobile uitgezonderd) willen niet aan die aanvullende functionaliteit voldoen. Hierdoor is een patstelling ontstaan waarvan de vraag is wanneer die doorbroken zal worden, als dat ooit al zal gebeuren.

Ik weet niet hoe het zit met het complient zijn aan het GSM Consumer Model van de Samsung Galaxy Watch5 en ik weet ook niet of het commercieel aantrekkelijk is daar in te investeren wetende dat feitelijk alleen de fanatieke hardloper hier profijt van heeft en het volume in abonnementen dus wel eens tegen zou kunnen vallen.


Vorige week zei de KPN winkelmedewerker dat KPN dit jaar maar anders zeker begin volgend jaar Esim gaat ondersteunen.

Na al deze berichten hier op het forum heb ik er echter een hard hoofd in.

Wel zei de medewerker dat Tmobile een soort door verbind systeem heeft waardoor je een ander nummer krijgt voor je Watch.

En dat KPN het veel beter gaat doen.… :-)

Maar ook wij stappen over als KPN dit niet snel aanbied. 

 

 


Er komt nu weer een nieuwe Watch van Apple.

Als deze te bestellen is zal ik overwegen om al mijn abonnementen van mij en mijn familie bij KPN TE GAAN OVERZETTEN NAAR EEN MAATSCHAPPIJ DIE WEL E-SIM AANBIEDT!
 

 


Beste KPN,

 

In een reactie melde u het volgende:

“Ik weet niet hoe het zit met het complient zijn aan het GSM Consumer Model van de Samsung Galaxy Watch5 en ik weet ook niet of het commercieel aantrekkelijk is daar in te investeren wetende dat feitelijk alleen de fanatieke hardloper hier profijt van heeft en het volume in abonnementen dus wel eens tegen zou kunnen vallen.”

Ik heb contact opgenomen met Samsung en gevraagt als de Watch 5 LTE  en die deelde mij mede dat de watch 5 lte hieraan voldoet.
 

Vraag waarom word hij bij KPN dan nog steeds niet ondersteund ?

mvg,

 

Patrick


Beste KPN,

 

In een reactie melde u het volgende:

“Ik weet niet hoe het zit met het complient zijn aan het GSM Consumer Model van de Samsung Galaxy Watch5 en ik weet ook niet of het commercieel aantrekkelijk is daar in te investeren wetende dat feitelijk alleen de fanatieke hardloper hier profijt van heeft en het volume in abonnementen dus wel eens tegen zou kunnen vallen.”

Ik heb contact opgenomen met Samsung en gevraagt als de Watch 5 LTE  en die deelde mij mede dat de watch 5 lte hieraan voldoet.
 

Vraag waarom word hij bij KPN dan nog steeds niet ondersteund ?

mvg,

 

Patrick

Ik denk niet dat KPN die reactie gegeven heeft, sterker nog, ik weet dat ik die reactie gegeven had.


Hoezo alleen voor hardlopers? Mij lijkt het juist makkelijk als je bijvoorbeeld naar een concert gaat, je alles thuis kan laten. Ook je telefoon...en toch indien nodig je toch bellen kan met je horloge. 


KPN directie,

Wanneer komt er nu eindelijk helderheid over wel of geen e-sim ondersteuning voor Apple Watch en andere smartwatches?

Houdt KPN ons zonder enige uitleg al die tijd aan het lijntje?
Of ziet KPN ons liever naar T-mobile vertrekken?


Ik heb een Google Pixel telephone, en Google Pixel Watch en in mijn telefoon zit een e-sim van kpn.

Moderner kan het niet, alles native Android en het nieuwste van kpn.

Ik schrik enorm van het feit dat kpn LTE op mijn smartwatch niet ondersteunt, ik heb geen andere keus dan snel overstappen op T-Mobile.

Overstappen brengt een hoop gedoe met zich mee, maar in dit geval geen keus dus.

Jammer.

Ik hoop dat iemand nog een verlossend woord heeft.


Ik heb een Google Pixel telephone, en Google Pixel Watch en in mijn telefoon zit een e-sim van kpn.

Moderner kan het niet, alles native Android en het nieuwste van kpn.

Ik schrik enorm van het feit dat kpn LTE op mijn smartwatch niet ondersteunt, ik heb geen andere keus dan snel overstappen op T-Mobile.

Overstappen brengt een hoop gedoe met zich mee, maar in dit geval geen keus dus.

Jammer.

Ik hoop dat iemand nog een verlossend woord heeft.

De verwachting is dat KPN in november de eSIM gaat activeren. waarschijnlijk had T-mobile 1 jaar exclusieve contract. 

ik wacht er ook op, heb zelf de Apple Watch ultra.


De verwachting is dat KPN in november de eSIM gaat activeren.

Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt maar zelfs als dat zo is, dan zal in eerste instantie alleen de Apple Watch ondersteund worden.