Skip to main content

Beste KPN, gisteren meermaals gesproken met de klantenservice inzake een Esim voor de Galaxy Watch 5 Pro. De medewerkers gaven aan dat ik gerust de LTE versie kon aanschaffen omdat KPN dit ondersteunt. Nu blijkt dat dit niet het geval is. Gisteren is zelfs door een medewerker gezegd dat er een normaal simkaartje in het slot geplaatst kon worden, wat ook niet juist blijkt te zijn. Ik heb dus nu de LTE versie besteld via samsung maar kan hier alleen wat mee als ik naar T-Mobile zou gaan. Nu zie ik inmiddels heel veel topics en vragen over onduidelijkheden m.b.t. de Esim ondersteuning vanuit KPN. Eerst werd er aangegeven dat het in de nabije toekomst ook door KPN wordt ondersteund. Na verder gekeken te hebben bleek deze topic al meer dan 2 jaar oud te zijn. Dit ging om een Apple Watch. Er werd aangegeven dat de vraag bij Apple zou liggen en dat KPN aan het wachten is op het antwoord. Nu ben ik er verder ingedoken. Zojuist gebeld met een klantenservice van KPN medewerker die er wel verstand van had. Hij gaf aan dat er heel veel vraag is naar een Esim voor smartwatches van diverse merken. Ook dat er meermaals vanuit de klantenservice van KPN naar de directie is gemaild dat Esim ondersteuning nog niet geregeld is en dat zij niet weten wanneer dit wordt ondersteund als dit überhaupt al wordt ondersteund door KPN. Het is een kosten baten plaatje geworden voor zover ik het begrijp. De medewerker gaf namelijk aan dat Digitenne veel capaciteit vraagt van het netwerk van KPN. Er zijn voor KPN nog te weinig wearables om dit rendabel te maken want het netwerk moet worden aangepast. Dit is iets wat de klantenservice mij aangaf.Nu ben ik al jaren en jaren klant bij KPN meestal naar tevredenheid. Helaas moet ik nu wel zeggen dat ik vind dat jullie met het implementeren van de Esim echt achter raken op T-Mobile. Ik wil als klant (die meerdere malen verkeerd is voorgelicht m.b.t. Esim onderteuning Smartwatch) dan ook een duidelijk antwoord vanuit de directie zodat de klantenservice op goede manier haar werk kan doen. Ik wil ook graag antwoord op mijn volgende vragen daar dit Esim debakel inmiddels langer dan 2 jaar duurt en vraag dit namens alle smartwatch en wearable dragers!

 

1.a) Gaan jullie Esim ondersteunen voor LTE wearables;

1.b) Zo niet wat is de reden?

1.c) Zo ja per wanneer wordt dit mogelijk gemaakt.

 

En kom nu niet aan met het ligt bij Apple, Samsung, Huawei, Oppo, Nokia, Fitbit, Garmin etc. etc. Want dat is nu na 2 jaar echt te makkelijk.

 

Mochten jullie hier geen antwoorden op geven, dan zal ik in de toekomt geen klant meer zijn bij KPN. Ik vind het namelijk al erg vervelend om verkeerd voorgelicht te worden laat staan om aan het lijntje gehouden te worden zoals velen die al 2 jaar zitten te wachten op de beloofde Apple Watch ondersteuning.

 

Ik heb een Google Pixel telephone, en Google Pixel Watch en in mijn telefoon zit een e-sim van kpn.

Moderner kan het niet, alles native Android en het nieuwste van kpn.

Ik schrik enorm van het feit dat kpn LTE op mijn smartwatch niet ondersteunt, ik heb geen andere keus dan snel overstappen op T-Mobile.

Overstappen brengt een hoop gedoe met zich mee, maar in dit geval geen keus dus.

Jammer.

Ik hoop dat iemand nog een verlossend woord heeft.


Hoi @Peter Pixel Lees dit topic even helemaal door en dan heb je je (verlossende) antwoord:

 


Helder! Ga ook een overstap overwegen!


Dat wordt inderdaad overstappen dan. Ik ga niet nog langer wachten. Ik denk dat KPN zich wil focussen op een groeiende niche markt, de 65 plusser, hoewel ik denk dat van die groep ook een steeds groter deel digitaal kritisch is en het niet accepteert dat ze deels geen gebruik kunnen maken van de nieuwe mogelijkheden die er al lang zijn maar simpelweg door KPN niet geboden worden.


Dat wordt inderdaad overstappen dan. Ik ga niet nog langer wachten. Ik denk dat KPN zich wil focussen op een groeiende niche markt, de 65 plusser, hoewel ik denk dat van die groep ook een steeds groter deel digitaal kritisch is en het niet accepteert dat ze deels geen gebruik kunnen maken van de nieuwe mogelijkheden die er al lang zijn maar simpelweg door KPN niet geboden worden.

Idd heel jammer maar geen andere optie


3 weken geleden precies hetzelfde verhaal gehad bij kpn. Voorlichting ja het kan allemaal smartwatch gekocht daarna van kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk conclusie kpn ondersteunt het nog niet.

Echt slechte service! 

 


En ja hoor, ik ben er ook ingetrapt 😡 KPN gaf doodleuk aan dat ze de eSIM op de Samsung whatch 5 lte ondersteunde. Nadat ik de Whatch heb gekocht blijkt KPN dit dus niet te ondersteunen 😡😡😡 na 20 jaar klant te zijn bij KPN ben ik er wel klaar mee. Ze doen ook echt helemaal niks voor je, behalve het advies geven om je Whatch terug te sturen 🤌wat mij ook ZEER tegen valt.


Is er al meer bekend over de datum vanaf wanneer smartwatches van Samsung op multisim ondersteund worden? Het blijft bijzonder dat dit alleen voor Apple ondersteund word. 


 

Ik denk dat KPN zich wil focussen op een groeiende niche markt, de 65 plusser, hoewel ik denk dat van die groep ook een steeds groter deel digitaal kritisch is en het niet accepteert dat ze deels geen gebruik kunnen maken van de nieuwe mogelijkheden die er al lang zijn maar simpelweg door KPN niet geboden worden.

Inderdaad, ik ben 68 en wil ook graag E-Sim ondersteuning voor m'n Galaxy Watch 5 Pro. Ik zit helaas nog tot april volgend jaar vast aan KPN Mobiel. En als het dan niet geregeld is stap ik ook over naar T-Mobile.

Dat KPN er druk mee bezig is zoals bij de Q&A van de Apple Watch staat geloof ik na nu ruim 3 jaar niet meer. Óf de technici van KPN zijn volstrekt incapabel om deze mogelijkheid te realiseren óf ze doen er gewoon niets aan en proberen ons met mooie woorden aan het lijntje te houden. Zodra het kan overstappen dus!


En daar is het dan toch. Multisim is nu beschikbaar vanaf Samsung Galaxy Watch 5.



Eventuele vragen of opmerkingen kun je kwijt in het bovenstaande topic!