Skip to main content

Ik ben in het buitenland en heb een online een esim gekocht (niet bij kpn zelf) deze wil ik graag aan mijn telefoon toevoegen zodat ik mijn normale nummer kan blijven gebruiken maar wel gebruik kan maken van de 4G van de esim die ik heb besteld. Online zie ik overal staan dat in instellingen (van je telefoon) bij mobiel netwerk iets moet staat van ‘esim toevoegen’ of ‘mobiel netwerk toevoegen’, helaas is dit bij mij niet het geval. Ik heb een iPhone 11 pro en heb de esim aangeschaft omdat overal op het internet staat dat deze iPhone esim ondersteunt. Kan iemand mij helpen met het activeren van de esim op een iPhone 11 pro als het niet in de instellingen van de mobiel zelf staat/lukt? 

Hallo @Esim iphone 11 pro 

 

Als er een QR-code bij zit dan zou je de e-sim als volgt toe moeten kunnen voegen (bron):

Voer vervolgens deze stappen uit:

  1. Open de Camera-app en scan de QR-code.
  2. Als je de melding 'Mobiel abonnement gevonden' ziet, tik je hierop.
  3. Tik onderaan het scherm op 'Ga door'.
  4. Tik op 'Voeg mobiel abonnement toe'.

Als je wordt gevraagd om een bevestigingscode in te voeren om de eSIM te activeren, voer je het nummer in dat je aanbieder heeft verstrekt.

Als je aanbieder het activeren van eSIM met behulp van een app ondersteunt, download je de app van je aanbieder uit de App Store en volg je de instructies.

Anders even verder kijken op die pagina via de bron link, daar staat o.a. ook een methode om hem handmatig toe te voegen.

 

Op een andere Apple support pagina staat dat je telefoon met WiFi verbonden moet zijn om e-sim in te stellen, of dat ook nodig is als je al een fysieke kaart erin hebt zitten staat er niet bij, voor de zekerheid dus even met WiFi verbinden voor je de e-sim probeert toe te voegen.