Skip to main content

Hallo,

Mijn telefoon was onlangs gestolen in het Verenigd Koninkrijk, waar ik een paar maanden zou verblijven.

Ik had een esim van KPN in deze telefoon die ik niet kon overzetten naar mijn nieuwe telefoon omdat ik de vorige heb geblokkeerd om datadiefstal te voorkomen.

Mijn partner in Nederland heeft een nieuwe fysieke simkaart van KPN ontvangen, die ik nu heb geprobeerd over te zetten als esim naar mijn nieuwe toestel, terwijl ik nog in het VK ben.

Echter, ondanks dat ik alle stappen op MijnKPN heb gevolgd en een bevestiging van de activering heb ontvangen, geeft mijn telefoon (iPhone 13) sindsdien "Geen service" aan, zelfs na het meerdere keren uitzetten.

Heb ik iets verkeerd gedaan of is het gewoon onmogelijk om een ​​esim te activeren vanuit het buitenland?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hallo @ccjd 

 

Esim activeren in het buitenland kan prima, als je een bevestiging hebt gehad dat je esim geactiveerd is dan heb je niets fout gedaan.

Staan alle instellingen wel goed, je kan in dit kennisbank artikel een aantal tips vinden, wellicht dat 1 ervan het probleem oplost:

 


Reageer