Skip to main content

Ik wil graag even aanhaken op dit topic. 
 

net een abonnement besteld met e-Sim. Sim is net geactiveerd door mij. 
log in op mijn KPN de app maar zie daar nergens staat activeer esim. 
 

ik kan wel naar simkaart beheer en daar simkaart vervangen maar dan heb ik een sms code nodig. 
 

ik de uitleg over esim staat dat dit wel kan zonder fysieke simkaart. Wat nu gedaan. Heb geen extra telefoon om een Simkaart in te stoppen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

 

 

@raydekok 

Kan in je huidige telefoon niet óók een fysieke sim?


Ja kan maar zit er al een. Is een beetje principe kwestie. Op de site staat dat het kan dus dan moet het ook werken. 


Als het nu alleen (nog) kan door eerst eventjes (!) een fysieke sim te nemen, zou ik maar van het ‘principe’ afstappen.

Snelst op te lossen door even naar een (KPN)winkel te gaan lijkt mij nu zo!
Voor kpn winkels: kpn.com/winkel zoeken.

Mogelijk gaat het telefonisch ook: 0800-0402 (werkdagen tot 20:00 en zaterdags tot 17:00. Zondags gesloten)

Momenteel moet ik hier ook flink omrijden wegens werkzaamheden om mijn straat uit/in te komen. In principe….. :wink:


Ondertussen natuurlijk gedaan en het werkt. 
 

advies aan KPN. Haal die info van de site. 


Hartstikke mooi! :relaxed:

Tja, info op websites van providers… soms…. zucht  :sweat:


Ik zie dat het inmiddels gelukt is om jouw e-sim te activeren, @raydekok, dat is fijn! Nu geef je alleen nog aan dat de informatie op de website niet klopt, omdat daar staat dat je zonder fysieke simkaart kunt activeren. De informatie op de website klopt, maar je moet het wel in context plaatsen.

Het activeren van e-sim zonder fysieke simkaart kan als je een nieuw abonnement zonder fysieke simkaart besteld. Je kunt bij het bestellen van een nieuw abonnement kiezen of je een e-sim of een simkaart wilt. Kies je voor e-sim, dan kan je direct zonder tussenkomst van een fysieke simkaart activeren. Kies je tijdens het bestellen echter voor een simkaart, dan zal je de simkaart via MijnKPN moeten vervangen voor e-sim. Hier is het dan inderdaad nodig dat jouw simkaart in een toestel geplaatst is, anders kan je geen sms-code ontvangen.

Uit jouw bericht maak ik op dat je in eerste instantie voor een simkaart gekozen hebt. Het vervangen van deze simkaart voor e-sim gaat via sms-code en daarom was het nodig jouw simkaart in een toestel te stoppen.


Hoi,  

 

nee en hier gaat het mis. Ik heb een abonnement besteld zonder fysieke Sim. Dus alleen met een esim. 
 

je kan dan niet activeren. Zowel aan de telefoon als in de winkel wisten niet eens dat dit zou kunnen. 


Dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Sim is net geactiveerd door mij. 
log in op mijn KPN de app maar zie daar nergens staat activeer esim. 

(…)

Heb geen extra telefoon om een Simkaart in te stoppen.

(...)

Is een beetje principe kwestie.

(...)

Ondertussen natuurlijk gedaan en het werkt. 

Hieruit maakte ik op dat je een fysieke simkaart hebt gekregen en deze geactiveerd had, maar dat je deze in eerste instantie niet in jouw toestel wilde stoppen om de e-sim te activeren. Als je tijdens het bestellen kiest voor e-sim, dan ontvang je geen fysieke simkaart en kan activeren direct vanuit MijnKPN. Ontvang je een fysieke simkaart, dan kan activeren alleen door de simkaart in een toestel te stoppen en deze vervolgens te vervangen door e-sim.

Ik heb overigens geen gegevens van je, dus ik kan niet controleren wat je besteld hebt. Ik kan je alleen informatie geven over het bestel- en installatieproces in dit geval.