Skip to main content

Dag,

 

Hoewel op mijn nieuwe Samsung S21 met succes het aangevraagde esim is gedownload en ik de getoonde stappen heb gevolgd en zelfs een app kreeg dat activatie succesvol was, ben ik er toch weer uitgegooid en kan niet bellen of mailen als er geen wifi in de buurt is. De telefoon kent niet mijn nummer en er is geen sprake van een netwerk. Het rare is dat vlak na de installatie ik wel kon bellen, maar een poosje later dus niet meer.

Via de chat kwam geen andere suggestie dan het nogmaals te proberen, dat heb ik gedaan maar nog steeds zonder succes. Inmiddels kan ik de oude fysieke sim niet meer gebruiken…

 

Wie heeft deze ervaring ook, en is hiervoor een adequate oplossing? Zo niet dan overweeg ik toch maar weer de fysieke sim op te vragen. Oude techniek werkt kennelijk beter.

Hoi @Waits, welkom.

Wat lastig! Ik durf eigenlijk niet te zeggen waarom de Esim niet werkt. De snelste manier om dit op te lossen is door toch weer een fysieke simkaart aan te vragen, je zou daarna alsnog kunnen proberen om opnieuw een Esim te instaleren. Je kan een nieuwe simkaart aanvragen via de chat, of telefonisch (mits je een alternatief hebt om mee te bellen) via 0800-0402. Mocht je daar niet uit komen horen we het graag.


Dag Hanna,

 

Dank u wel, het is m.i. Ook de meest pragmatische oplossing. Wat ik me nog afvraag is wat precies de voordelen zijn van esim in plaats van de fysieke sim.

 

Ga in ieder geval die fysieke sim opvragen.

vr. Groet


Hoi @Waits,

Beiden hebben zo zijn voor en na delen, een E-sim kan bijvoorbeeld niet kwijt of beschadigd raken. Daarnaast bieden veel nieuwe toestellen dual-sim aan in de vorm van één fysieke simkaart en één E-sim. Als je dan gebruik wilt maken van dual-sim, moet je eigenlijk wel gebruik maken van de E-sim. Daarentegen kan jee fysieke simkaart makkelijk in een ander toestel stoppen en kan jej je telefoon gewoon een reset geven. Of je voor de E-sim kiest of voor een fysieke simkaart hangt vooral af van wat jij belangrijk vindt en wat bij je past.