Skip to main content

Goedmiddag, 

Gisteren heb ik voor mijn Iphone 15 een esim besteld en de stappen gevolgd om deze te downloaden en activeren. De stap waarbij ik de contactgegevens moest overzetten werkte niet, want ik kon deze tab waar naar werd verwezen niet vinden. 

De SIM kaart uit mijn oude telefoon heb ik verwijderd. Op mijn nieuwe telefoon zie ik nu staan onder mobiel netwerk en simkaarten:

  • Primair 
  • Gebruikt als zakelijk (heb ik uitgezet)
  • Gebruikt als secundair (heb ik uitgezet)

Als ik mijn mobiele data gebruik, staat bovenaan rechts in het scherm 5G, afgewisseld met LGE. Gisteren heb ik ergens 5 min internet gehad vanuit deze bundel (en dus niet wifi), maar buiten dat werkt mijn bundel niet. Ik kan dus niet bellen en of smsen/appen zonder wifi. 

Ik heb vast iets fout gedaan, maar ik kan niet uitvinden wat. 

Ik hoor het graag, 

Bibi

Beste @BibiM,welkom! Wat vervelend dit.. Voor dit soort vragen kan je het beste bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen direct meekijken en, indien nodig, actie ondernemen. Op het forum heb je contact met de community, die vooral bestaat uit andere klanten. KPN moderators zijn ook actief, maar, zoals je merkt, kan het even duren voordat wij aan een topic toekomen.

 

Dat gezegd hebbende: mocht je willen dat ik met je meekijk, vul je dan je forumprofiel aan met je 06-nummer, aders en klantnummer? Had je je toestel al eens uit en weer aan gezet? Als de esim niet goed geactiveerd is, dan is het vermoedelijk nodig om een nieuwe fysieke simkaart te activeren. Dat gaat het snelste via een KPN winkel, maar kan ook via MijnKPN of via de telefonische klantenservice.