Skip to main content

Ik heb een 3Gb sim only data abonnement. Dat is meestal ruim voldoende voor mij. Voor de vakantie verwachtte ik 2 Gb extra nodig te hebben dus die kocht ik al vast zodat de service ongehinderd door kon gaan. Nu zijn die vervallen met het bereiken van de 3Gb limiet zonder dat ik ze kon gebruiken. Contact met kpn is een crime, je komt er gewoon niet door. Ik heb maar een nieuwe 1Gb gekocht en dat werkt wel. 

In ieder geval een waarschuwing voor anderen. Maar eigenlijk wil ik mijn geld terug. Dat zal wel met de faktuur voor de volgende periode duidelijk worden want dan worden ze afgerekend verwacht ik.

Ger

Hallo @gkoper ,

Dat moet dan wel voor een land buiten de EU geweest zijn, want binnen de EU kun je al een aantal maanden alleen maar bundels van 1GB kopen.  

Maar ook buiten de EU is zo'n bundel van 2GB maar 1 maand geldig en daarna vervalt het overgebleven tegoed. Bron : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Alle voorwaarden van de bundels voor buiten de EU

  • De bundel is een maand geldig en verloopt 31 x 24 uur na het aanzetten.

Je krijgt geen geld terug voor het niet gebruikte deel van de bundel. 

 

 


Bedankt voor het antwoord Noordzee. Het waren 2 bundels van 1Gb en hoogstens een week oud. Alles binnen Europa. Er is dus alle reden voor een vergoeding.


OK, dat geeft een andere kijk op de zaak. 


Hallo @gkoper, welkom op het KPN Forum!

@Noordzee geeft een goed antwoord: De Extra Bundels zijn tot 31 dagen houdbaar of totdat je deze volledig verbruikt hebt.

Je zegt dat de bundels maximaal een week oud waren. In dat geval zijn de bundels waarschijnlijk volledig verbruikt. Hoe dit kan? De Extra Bundels worden verbruikt voor jouw standaard bundel. Ook als je nog in Nederland bent. Daarom is het aan te raden om een Extra Bundel pas te kopen als je deze ook nodig hebt.

Als je wilt, kan ik natuurlijk even een kijkje in het systeem nemen om te zien wat er met jouw bundel is gebeurd. Ik heb daarvoor wel wat gegevens van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.


Denise

ik heb de gegevens ingevuld, het mobiele telefoonnummer was een van de items die ik kon invullen dus die heb ik niet apart gemeld.

Overigens heb ik gekeken hoe het verliep: het sprong van 29xx ineens maar 5000 Mb. Ze zijn echt niet gebruikt en waren ook niet over hun houdbaarheidsdatum.

Bij voorbaat dank voor je inspanning.


Ik zie dat je op 20, 24 en 26 juli een Extra Bundel van 1 GB hebt besteld. Op 11 juli heb je de nieuwe maandbundel van 3 GB gekregen. Op dit moment heb je van deze 6 GB nog 143 MB over. De gekochte MB's zijn dus gewoon gebruikt, evenals jouw maandbundel.

Ik kan me voorstellen dat je graag een specificatie wilt. Ik heb daarom al het verbruik even op een rijtje gezet:

  • 11-7: 65 MB
  • 12-7: 15 MB
  • 13-7: 46 MB
  • 14-7: 153 MB
  • 15-7: 55 MB
  • 16-7: 335 MB
  • 17-7: 665 MB
  • 18-7: 316 MB
  • 20-7: 223 MB
  • 21-7: 120 MB
  • 22-7: 80 MB
  • 23-7: 336 MB
  • 24-7: 398 MB
  • 25-7: 2.3 GB (deze springt eruit)
  • 26-7: 221 MB
  • 27-7: 214 MB
  • 28-7: 209 MB
  • 29-7: 94 MB
  • 30-7: 140 MB

Zoals je ziet springt het verbruik op 25 juli er wel echt uit. Ik kan alleen niet zien waaraan jouw data is verbruikt. Dit kan jij alleen in jouw eigen telefoon zien. Hier lees je hoe je dit kunt doen: Inzicht in mobiel dataverbruik.


Ja Denise en als je het optelt zie dat op de grens van 3Gb opeens de twee exta Gb verschalkt worden zonder verbruikt te zijn.

Dat zie je ook in mijn telefoon.

Maar wat nu?


Ons systeem heeft verbruik geregistreerd. De data is niet zomaar verdwenen. In jouw telefoon kun je ook zien door welke apps deze data is verbruikt. Ik raad je aan daar eens naar te kijken. 


Misschien moet je eerdere berichten van mij nog eens lezen. Dan begrijp je waarom ik je antwoord onbevredigend vindt.

Maar ik zal - als ik weer thuis ben van vakantie - een overzicht maken en dan naar een kpn-winkel gaan. Dat praat wat makkelijker dan dit forum. Op fora reageert men vaak alleen op het vorige bericht zonder de hele geschiedenis mee te nemen.


De graadmeter hier is je eigen telefoon, wat laat die zien naast het tabelletje van kpn? Dat kun je nu doen en bespaart je een tripje naar de winkel. 

Je hebt (nog?) geen gelijk gekregen, dat kun je onbevredigend vinden. Maar eerst even de feiten en de getallen 😉


Dit is wat ik op dit moment kan achterhalen. De gegevens in de telefoon zijn per maand en niet per dag. Het wordt even wachten tot de volgende KPN faktuur er is om een betere vergelijking te maken.


in je telefoon kun je kijken hoeveel data elke app gebruikt en dat naast deze lijst houden (alleen totalen), daarmee kun je achterhalen welke app de ‘boosdoener’ is.


Ik snap dat het niet het antwoord is waarop je gehoopt had, @gkoper. Maar dat maakt het niet minder waar. Het verbruik is geregistreerd. En dus niet zomaar verdwenen zoals jij denkt.

Je kunt in jouw telefoon zien wat het verbruik per app is geweest. Dat zal meer inzicht geven in waar jouw data naar toe is gegaan.


Ik zoek het nog verder uit. Bedankt voor de hulp tot zover.


Inmiddels is het mij duidelijker wat er gebeurd is. Op de bewuste dag was ik mijn blog aan het bijwerken. Normaal gesproken geeft dat weinig internetverkeer: wat tekst en foto's die tot thumbnail zijn verkleind.

Maar op diezelfde dag bleek de website te zijn gehackt, zo blijkt ook uit de logbestanden bij de hosting provider: een paar honderd posts zijn geplaatst. Het lek heb ik weer gedicht en de "foute” posts konden eenvoudig verwijderd worden.

Mijn vermoeden is dat bij die hack mijn laptop - die communiceerde via mijn telefoon - veel verkeer heeft gegenereerd. Hoe dat precies in zijn werk ging is niet duidelijk.

Zo zie je maar weer, dan ondanks allerlei beschermingsmaatregelen - waaronder "KPN Veilig” - er toch indringers toegang kunnen krijgen.

Nogmaals bedankt voor de hulp bij het oplossen van dit raadsel.


KPN Veilig beveiligd niet uw blog.


Fijn om te lezen dat je de oorzaak hebt kunnen vinden.