Skip to main content

Ik heb een extra belbundel ( 1000 mb/minuten) bijgekocht omdat mijn belminuten verbruikt waren. Op moment van koop had ik nog 3,6 gb tegoed aan mb op normale bundel. Ik merk dat nu alleĀ verbruik van zowel mb als belminuten van extra bundel afgeschreven wordt ondanks dat ik nog steeds 3,6/gb aan mb op normale bundel heb staan. Is dit correct ?

Hallo @Chris1952Ā ,

Wanneer je door jouw bundel heen bent, kun je een Extra Bundel aanschaffen. In deze bundel zitten 250 of 1000 units die je kunt gebruiken voor bellen, smsā€™en Ć©n internetten. Het is dus niet zo dat je alleen een bundel met belminuten aanschaft.Ā Voorheen was het zo dat een Extra Bundel achteraan in de wachtrij aansloot. Het nadeel hiervan was dat je bij de start van de nieuwe maand eerst weer gebruik ging maken van jouw basisbundel, terwijl je nog units over had uit de Extra Bundel. Een Extra Bundel is echter beperkt houdbaar. KPN heeft er daarom voor gekozen om deze bundel ten allen tijdeĀ voor de basisbundel te gebruiken. Dus ook wanneer je nog voldoende MB's in jouw basisbundel hebt, zal dit verbruikt worden uit jouw Extra Bundel.Ā 


Als je de extra bundel hebt aangeschaft voor extra belminuten is het inderdaad ā€˜onhandigā€™ dat de units opgebruikt worden aan data. Dan zit je heel snel weer zonder belminuten. Maar dit is hoe het werkt, nu KPN de volgorde (eerst extra en dan basisĀ bundel) heeft omgewisseld.


Dit is echt te gek voor woorden. KPN heeft dit niet lang geleden gewijzigd. Bovendien krijg ik op de site waar je de extra minuten/MB/sms kan aanvragen toch echt de info melding dat de extra bundel in de wachtrij komt en pas ingaat als de normale bundel op is. Zo wordt het verkocht, zo zou het ook moeten zijn. Ik gebruikt de extra bundel om belminuten bij te kopen als ik over de belminuten heen dreig te gaan. Dit is nu niet meer mogelijk. Als de bundel is geactiveerd wordt direct dataverbruik afgeschreven terwijl ik dit nog genoeg in de bundel over heb. Dat is dus dubbel betalen.Ā  Het lukt me helaas niet een screenshot mee te sturen.Ā 

Het zal duidelijk zijn dat ik zeer on tevreden ben over deze wijziging.


Dit is echt te gek voor woorden. KPN heeft dit niet lang geleden gewijzigd. Bovendien krijg ik op de site waar je de extra minuten/MB/sms kan aanvragen toch echt de info melding dat de extra bundel in de wachtrij komt en pas ingaat als de normale bundel op is. Zo wordt het verkocht, zo zou het ook moeten zijn. Ik gebruikt de extra bundel om belminuten bij te kopen als ik over de belminuten heen dreig te gaan. Dit is nu niet meer mogelijk. Als de bundel is geactiveerd wordt direct dataverbruik afgeschreven terwijl ik dit nog genoeg in de bundel over heb. Dat is dus dubbel betalen.Ā  Het lukt me helaas niet een screenshot mee te sturen.Ā 

Het zal duidelijk zijn dat ik zeer on tevreden ben over deze wijziging.


Het staat nog steeds in de voorwaarden als je een extra bundel koopt, hij gaat pas in als je reguliere bundel op is, deze link vind je als je via mijnKPN een extra bundel wil kopen en op de link ā€œmeer informatie over onze bundelsā€ klikt:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Ā 

helemaal onder aan de pagina:

Ā 

Voorwaarden van de bundels

Alle voorwaarden van de NL en EU Bundel
  • Je bundel is 31 dagen geldig vanaf het moment dat je 'm bestelt en vervalt niet aan het eind van de kalendermaand.
  • Heb je nog MB's, minuten en sms'jes uit je eigen abonnement, dan maak je deze eerst op voordat je aan de NL en EU bundel begint.
  • Je krijgt een sms'je als je op 50%, 75% en 100% van je bundel zit.
  • Is je NL en EU Bundel op? In Nederland en de hele EU wordt automatisch je internetsnelheid voor de rest van de maand verlaagd als je MB-bundel op is (64 Kb/s download en 32 Kb/s upload). Bel je buiten je NL en EU Bundel, dan kost dat ā‚¬ 0,23 per minuut en een sms sturen buiten je NL en EU Bundel kost ā‚¬ 0,07 per sms.
  • De bundels zijn stapelbaar. Dat wil zeggen dat je een nieuwe bundel kunt aanschaffen voordat je oude bundel op of verlopen is.

Dus wat ze doen is in strijd met hun eigen voorwaarden.


HalloĀ @Chris1952Ā ,

Wanneer je door jouw bundel heen bent, kun je een Extra Bundel aanschaffen. In deze bundel zitten 250 of 1000 units die je kunt gebruiken voor bellen, smsā€™en Ć©n internetten. Het is dus niet zo dat je alleen een bundel met belminuten aanschaft.Ā Voorheen was het zo dat een Extra Bundel achteraan in de wachtrij aansloot. Het nadeel hiervan was dat je bij de start van de nieuwe maand eerst weer gebruik ging maken van jouw basisbundel, terwijl je nog units over had uit de Extra Bundel. Een Extra Bundel is echter beperkt houdbaar. KPN heeft er daarom voor gekozen om deze bundel ten allen tijdeĀ voor de basisbundel te gebruiken. Dus ook wanneer je nog voldoende MB's in jouw basisbundel hebt, zal dit verbruikt worden uit jouw Extra Bundel.Ā 

Ā 

Dan zullen ze toch eerst hun voorwaarden aan moeten passenā€¦...


Ook ik was in verband met een uitzonderlijke privƩ-situatie door mijn belminuten van het Hussel-abonnement heen. Een 250-minuten/sms/MB-bundel bijgekocht, in de verwachting dat de belminuten en of de SMS-kosten uit die aanvullende bundel zouden gaan. De databundel is nog laaaaaaang niet op, maar je kunt niet iedereen via WhatsApp bereiken (voice), want mogelijk zit die op dat moment niet thuis op een WiFi-punt en jaag je die persoon op kosten.

Mijn verwachting was/is dat die extra bundel gebruikt zou gaan worden, zodra de vaste bundel op zou zijn en al helemaal niet gebruikt zou gaan worden voor MB's. Zeker niet meer in deze tijd, waar vrijwel iedereen een onbeperkte datalimiet heeft (eventueel met lagere snelheid).

Dit was voor mij eens maar nooit meer. Die bundels mogen ze voortaan houden.

Pure geldklopperij!! (Ik kan er helaas niks positievers van maken).

Mogelijke tip aan KPN: maak meerdere bundels waarin je de keuze hebt wat je bijkoopt.
- Alleen minuten/sms
- Alleen MB's
- minuten/SMS + MB's


Hier deze maand hetzelfde. Extra bundel aangeschaft om extra belminuten te hebben. Wordt de extra bundel als eerste verbruikt, dus al op aan MB's waar ik ruim van over heb van eigen bundel. Als gevolg: betaald voor de extra bundel en extra dure belminuten. Dus voor niets aangeschaft.

Inderdaad: laat eerst van je eigen belminuten/MB's/SMS opgebruiken en dan pas de extra aangeschafte bundel. En niet andersom!!!!
Ā 


Het zou KPN sieren om dit eindelijk eens aan te passen en altijd het totaal beschikbare tegoed van alle bundels te gebruiken. Hoe moeilijk kan het zijn?


Bij mij heeft een melding op klachtenkompas als resultaat gehad dat ik de kosten van de bundel heb gecrediteerd gekregen op de eerstvolgende factuur. Dus op zich netjes afgehandeld.
Het staat wel in de kleine lettertjes dat je altijd de extra bundel eerst gaat opmaken, maar je verwacht het niet dat het zo uitwerkt in de praktijk.
Ā