Skip to main content

@Shyrin_  Afgelopen week zijn wij op de zelfde manier geconfronteerd met extra kosten. Gebeld met jullie maar er was weinig begrip voor de kosten die hier gemaakt zijn. Helaas kunnen we niks voor u doen meneer. Mijn zoon gebruikt de sms functie niet eens. Hij kent geen buitenlandse kengetallen. Dit is werk van hackers.

Hij heeft vast op een verkeerde link geklikt dat er voor gezorgd heeft dat er via zijn tablet sms’en verstuurd kon worden. Een volwassen zou dit gelijk opvallen en kind heeft hier geen benul van. Het zou verstandig zijn dat jullie er voor zorgen dat sms’en naar het buitenland uit of aan gezet kan worden. Lijkt mij voor jullie programmeurs geen probleem. Maar zolang deze functie altijd aan is. Ga hier dan ook mee adverteren en zeg dat hierdoor buitenbundelkosten uit voort kunnen vloeien. Maar dit is nu niet duidelijk en zet sms’en naar het buitenland bij het afsluiten van een kids sim dan altijd standaard uit. 

Wij zijn nu voor bijna 100 euro gedupeerd. En dit bedrag had heel veel hoger kunnen zijn daar ik toevallig in de mijnkpn app ging kijken. Daar werd ik geconfronteerd met de buitenbundelkosten. Ik had hier ook veel later achter kunnen komen. Mijn vraag aan jullie KPN is dat wij net als dat klant van jullie hierboven de kosten gecrediteerd worden. En dat jullie voor al jullie kids sim klanten dit lek dichten.

 

Mvg, GersGuus

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hij heeft vast op een verkeerde link geklikt dat er voor gezorgd heeft dat er via zijn tablet sms’en verstuurd kon worden. Een volwassen zou dit gelijk opvallen en kind heeft hier geen benul van.


Maakt jouw zoon gebruik van een Android toestel? Het klinkt alsof jullie dupe zijn geworden van zogeheten FluBot Malware: heel erg vervelend, @Voorwaarde Kids sim, zeker als je nu geconfronteerd wordt met kosten! En geloof mij, dit overkomt niet alleen kinderen… In ons topic Flubot malware op Android toestellen (track en trace sms) kun je hier meer over lezen. Mochten jullie het nog niet gedaan hebben, wil ik je wel adviseren om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit veegt je telefoon schoon van alles wat er op geïnstalleerd is nadat hij uit de fabriek kwam. Let er dan wel op dat je van te voren eigen bestanden die je wilt bewaren (bijvoorbeeld foto's) ergens opslaat. Dat kan in de cloud ergens of door het toestel aan je PC te verbinden.

Vanuit het forum crediteren wij kosten die ontstaan zijn naar aanleiding van malware niet. Je kunt jullie situatie voorleggen aan de afdeling Klantenreacties in de vorm van een klacht: misschien dat zij jullie kunnen tegemoetkomen in de kosten. 


Ja hij heeft een Android tablet, Het zal vast male ware zijn geweest. We hebben de tablet teruggezet naar fabrieksinstellingen. Maar mijn punt is.

Wij nemen een kids sim om niet geconfronteerd te worden met extra kost. Je weet namelijk als ouder dat je kid fouten gaat maken. We hebben de app store als niet verboden met een automatische betaling. Bellen en sms’en is onbeperkt. Wat kan er dan nog mis gaan. Jullie adverteren met onbeperkt bellen en sms’en. Vervolgens is er nergens te lezen dat sms’en naar het buitenland extra geld kost. Je kan het niet aan of uit zetten. Jullie faciliteren op deze manier de male ware makers. Wat ik hierboven ook schreef. Ik als volwassen heb snel door dat er iets niet klopt. Mijn zoon had niks in de gaten. Dit had dagen door kunnen gaan. De schade valt mee 100 euro. Maar dit in de honderden euro's kunnen oplopen. Op deze manier gaan er nog heel veel gezinnen gedupeerd worden. Zorg ervoor dat jullie de kids sim gebruikers informeren en beter beschermen.

Ik zal nogmaals contact opnemen met jullie klanten service en mijn ongenoegen bespreken en ook voor toekomstige kid sim gebruikers.

 

Mvg,

GersGuus


Ik gok zo dat niemand zit te wachten op extra kosten en al helemaal niet bij een Kidssim. ​​​​Bij al onze abonnementen zitten er kosten verbonden aan het versturen van SMS berichten vanuit Nederland naar het buitenland (Tarieven Mobiel Abonnement & Sim Only), dus niet alleen bij de Kidssim. 
Het versturen en ontvangen van SMS staat altijd geactiveerd op een mobiele aansluiting: daarmee faciliteren wij onze klanten en zeker geen male ware makers: die maken hier misbruik van. En zelfs op zo’n manier dat dit ook onduidelijk kan zijn voor volwassenen. 

Dit had dagen door kunnen gaan. De schade valt mee 100 euro. Maar dit in de honderden euro's kunnen oplopen. Op deze manier gaan er nog heel veel gezinnen gedupeerd worden.

Wij zien dat dit de laatste tijd weer erg actief is. Om verspreiding te voorkomen, kan je hele aansluiting geblokkeerd worden zo gauw we constateren dat je slachtoffer van Flubot malware geworden bent.

Je feedback en topic geef ik graag intern door als signaal!