Skip to main content

Onlangs heb ik mijn abonnement veranderd van de grootste data bundel naar unlimited, sindsdien kan ik in het buitenland niet meer internetten boven de 25Gb. 

Als mijn vriendin MB's met me deelt krijg ik een sms met de mededeling je hebt nu 50Gb + plus wat ze met me heeft gedeeld. Maar in MijnKPN komen ze er niet bij en ik kan dus ook niet internetten.

Ik heb twee extra bundels van 1Gb gekocht, die zie ik wel verschijnen in MijnKPN maar ik kan ze niet gebruiken.

Op de website (onder: 'Kan ik in het buitenland ook MB's delen?') staat dat een unlimited abonnement geen MB's kan ontvangen! Er staat ook dat een unlimited abonnement tot 50Gb kan delen. Maar ik heb maar 25Gb voor mezelf onder mijn unlimited plan. 

Dus zoals het nu is ben ik erop achteruit gegaan door te upgraden naar unlimited. Er lijkt ook iets vreemds aan de hand omdat er soms over 50Gb wordt gesproken voor mijn abonnement maar ik maar 25Gb krijg.

Zie de screenshots voor meer info. 

 

 

Hoi @Jorma en welkom op het forum! Goed dat je ons gevonden hebt, en gek dat de bundels niet werken. 😕 Hoe merk je dat ze niet werken? Heb je helemaal geen internet meer waar je dit eerder wel had toen het uit je eigen bundel ging? Zo ja, heb je je toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt? Mocht dit het niet oplossen en mocht je in de tussentijd nog niet via een andere weg contact met ons op hebben genomen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, de naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? Die laatste twee kun je onder persoonlijke opmerkingen zetten. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit! 


Hoi Sanne, profiel is aangevuld en cijfers rekening nummer heb ik via DM gestuurd. Ik kreeg een sms dat 100% van m'n data was verbruikt en m'n internet stopte ermee. Op het moment gebruik ik een Android toestel en die geeft ook aan dat ik geen internet heb (ook geen langzaam internet zoals eigenlijk zou moeten volgens de website). Vervolgens heb ik MB's gekregen van m'n vriendin maar dat deed niets. Ik heb twee keer een GB gekocht, ook niets. Ik heb m'n toestel uitgezet en weer aan, nog steeds niets. Ik heb twee keer gebeld met de klantenservice, de eerste keer heeft de technische dienst na m'n telefoon 1x over te laten gaan opgehangen en een sms gestuurd dat MB's delen niet werkt in het buitenland (niet waar volgens jullie eigen website) en de melding gesloten. De tweede keer dat ik heb gebeld met de klantenservice (een maand later) ben ik weer doorgezet naar de technische dienst en moet ik nog van ze horen...


Had je m'n rekeningnummer ge-DM-ed nu ook in persoonlijke opmerkingen. Slecht gelezen sorry. 


Geeft niks! Dank voor beide seintjes en ook voor de toelichting. 😄 Ik heb gekeken en zie dat er vandaag toevallig contact met je op is genomen. Daaruit is gebleken dat gedeelde MB's niet werken voor unlimited abonnementen in de EU, dat was punt één. Punt twee is dat hen ook niet duidelijk was waarom de gekochte databundels niet geactiveerd waren en zie ik dat het verzoek is gedaan om deze te vergoeden. 

Overigens zie ik ook dat je het abonnement wilt wijzigen, daarover nog het volgende: De MB's voor de Unlimited abonnementen zijn sinds vandaag verhoogd. Per maand kun je vanaf 4 juli maximaal 50GB roamen in de EU, en je dagbundel binnen Nederland is 10 GB. Ze worden dus wat groter, dus wellicht is wijzigen dan ook niet nodig. 🙂 

Ik heb de twee 1 GB bundels vergoed (€4,-), dus die krijg je ook weer terug. Excuses dat het zo stroef liep, maar hopelijk gaat het in de toekomst beter met de grotere bundels. Mocht je nog ergens vragen over hebben, laat het gerust weten! 


Dan is wijzigen zeker niet nodig. Vreemd genoeg ging toen m'n nieuwe bundel inging ook de extra bundel op. Dus je kunt ze ontvergoeden als je wilt. Ik zie overigens die 50Gb nog niet. 

 

Dank in ieder geval. 


Dat is inderdaad apart. 😕 Ik laat de vergoeding lekker staan gezien de eerdere verwarring en het feit dat ze niet werkten toen je ze nodig had. 😉 Zie het dan als excuses vanuit ons.

Het klopt dat je de 50 GB nog niet ziet, het moet nog aangepast in de MijnKPN omgeving. Overigens wel goed om te weten, mocht je binnenkort nog naar het buitenland gaan: De 50 GB gaat in op het moment dat je nieuwe factuurperiode start. Dus het moment waarop je GB's normaliter weer aangevuld worden. Graag gedaan! 


Hoi Sanne, nog 1 vraag: mijn laatste factuur liep van 5-6 t/m 4/7 betekent dat dat ik pas de volgende periode die 50Gb krijg. M'n vriendin haar abonnement begint net wat later en zij ziet wel de 50Gb in MijnKPN, ik niet. Overigens ben ik voor een langere periode op reis en kan ik die buitenland MB's goed gebruiken. 


Ai dan zit je er inderdaad net naast. 😔 Ik kan de MB's niet eerder open zetten, maar vanaf augustus heb je dan zowel een grotere buitenlandbundel als een grotere dagbundel binnen Nederland. Je hebt nog 10 GB van je EU bundel op dit moment, dus als je op locaties bent met wifi, en muziek waar je naar wilt luisteren van tevoren downloadt bijvoorbeeld dan moet het goedkomen. 🙂 Anders kan je vriendin altijd een hotspot instellen, dan kunnen jullie samen gebruikmaken van haar 50 GB bundel.