Skip to main content

Hallo, van vrienden van ons die ook een kpn abonnement hebben hoorde ik dat die extra GB er gratis bij hebben gekregen. Kan toch niet zo zijn dat als iemand een oudere abonnement heeft van 2019 en 21€ betaald dat die 75GB heeft en een ander die €16 betaald maar met 3GB blijft zitten en nooit een gratis pakket er bij krijgt??? 

Ja hoor dat kan zeker. Kpn strooit af en toe met wat extra mb's. Het is geheel willekeurig. 


Nou niet echt willekeur. Mij is verteld dat het om “oude” abonnementen gaat die ze dan belonen met extra GB. Is bij een kennis van mij al meerdere keren gebeurd de laatste 3 jaar


Dat zou ook nog kunnen.  Overigens zou ik als ik u was even goed kijken of "verlengen " niet wat voordeliger is. Misschien kunt u met minder geld meer MB's krijgen. 


@BvdV76 Welkom op het forum. Er gaan soms inderdaad wat eenmalige acties rond en ik begrijp dat dit vragen oproept. Je kan altijd even bellen met 0800-0402. Dan kijken mijn collega's samen met je of jouw abonnement nog aan je wensen voldoet!


Dat heb ik al een paar keer gedaan maar de collega’s zeggen allemaal dat ze er niks aan kunnen doen. Zelfs als ik voorbeelden geef van een kennis van mij waar t wel gebeurd kan er bij jarenlange vaste klanten maar bar weinig geregeld worden. 


Het is bij oudere abonnementen. En het het is "willekeurig". Dus niet iedereen krijgt het.

En ik heb "willekeurig" tussen haakjes staan, want ik geloof er niet zo in dat het echt willekeurig is. Ik vermoed dat klanten die het krijgen klanten zijn die het eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Klanten die elke maand hun bundel tot het laatste randje opmaken zullen het niet krijgen gok ik…

Daar gaat KPN uiteraard niets over zeggen. Maar bedenk je dat KPN een commercieel bedrijf is. Geen filantropische instelling. 

Die 75 GB zou ik eigenlijk wel graag een screenshot van willen zien.


Helaas herken ik dit ook, ook bij mensen in mijn familie/vriendenkring die precies hetzelfde kpn sim only abonnement hebben en bijna gelijktijdig hebben afgesloten. Zo heeft iemand bijvoorbeeld een data verhoging gekregen van 20gb naar 50 gb. KPN noemt dit iets van “trouwe klant voordeel”. Heel goed van KPN, maar het vreemde is dat de ene persoon het wel heeft gekregen en de ander niet. De mensen die ik ken met zo’n gratis dataverhoging zijn minder lang klant bij KPN dan mijn vrouw en ik en hebben precies hetzelfde abonnement. Hoewel ik het iedereen gun, vind ik het toch ergens wel vreemd dat de ene abonnementhouder wel een “trouwe klant voordeel” krijgt en de ander niet. Ik ben al ruim 20 jaar klant en krijg met vele andere trouwe klanten niets, terwijl twee vrienden die “slechts” 5 en 7 jaar klant zijn dit wel krijgen. Ik gun het iedereen hoor, maar op deze manier worden klanten ook weggejaagd naar aanbieders die voordeligere abonnementen hebben… 


@Florians tja ... zo werkt dat bij KPN. Ook bij thuisabonnementen. Sommige klanten hebben een 100 mbit abonnement en krijgen zomaar een gratis verhoging naar 1000 mbit. 

Ik snap zelf eigenlijk ook niet wat de filosofie er achter is. Het levert alleen maar jaloezie en afgunst op.