Skip to main content

op de boot naar Engeland kreeg ik aan het eind van de reis een bericht van kpn dat ik in het dekkingsgebied zat en kon gebruik maken van het 4g netwerk aldaar.

kort daarna de mobiele verbinding aangezet om te internetten.

even later kreeg ik bericht dat er extra kosten gemaakt zijn tgv 60 euro.

kan dat nog gecorrigeerd worden?

steven de ruig

 

kort daarna de mobiele verbinding aangezet om te internetten.

even later kreeg ik bericht dat er extra kosten gemaakt zijn tgv 60 euro.

 

Hallo @stevenderuig ,

Jouw telefoon heeft op dat moment niet automatisch gekozen voor het KPN Netwerk. Je had eerst zelf dit netwerk handmatig moeten selecteren en daarna pas de optie Mobiel Netwerk aanzetten. 

Nu heeft jouw telefoon kennelijk gekozen voor het signaal van een satelliet. En dan ben je een hoop geld kwijt voor een klein beetje internet. 

KPN gaat dat niet vergoeden. 


 

kort daarna de mobiele verbinding aangezet om te internetten.

even later kreeg ik bericht dat er extra kosten gemaakt zijn tgv 60 euro.

 

Hallo @stevenderuig ,

Jouw telefoon heeft op dat moment niet automatisch gekozen voor het KPN Netwerk. Je had eerst zelf dit netwerk handmatig moeten selecteren en daarna pas de optie Mobiel Netwerk aanzetten. 

Nu heeft jouw telefoon kennelijk gekozen voor het signaal van een satelliet. En dan ben je een hoop geld kwijt voor een klein beetje internet. 

KPN gaat dat niet vergoeden. 

je verwacht dat het bericht pas binnenkomt als de telefoon automatisch het juiste netwerk kiest.

er was ook geen instructie of waarschuwing voor die handmatige keuze.

erg jammer dit.


Ik snap het. Het is ook geen leuk verhaal. 


Afgelopen zaterdag de overstap gemaakt van IJmuiden naar Newcastle. Ik had een artikel gelezen dat de rekening hoog op kon lopen, en ben vervolgens verder gaan zoeken. Vervolgens kwam ik op dit forum terecht omdat ik zelf een onbeperkt 5g heb van KPN.

 

Op basis van het antwoord gegeven op dit forum, heb ik automatisch netwerk uitgezet en handmatig KPN geselecteerd. Zie screenshots.

 

Helaas heb ik dus wel de rekening van 60.50 gekregen door onjuiste informatie. Dat dit op een forum staat als correct antwoord is ongelooflijk. 

 

Â