Skip to main content

Ik ben gisteren van nederland naar engeland gereist met de stena. Ik weet dat op zee de mobiele kosten door sateliet communicatie ineens heel hoog zijn, dus mobiele data in hoek van holland uitgezet. We zijn bijna bij harwich en ik krijg een sms dat we in de uk zijn met weer de normale kosten. Ik zet mobiele data weer aan. Ik krijg direct een sms dat we in het sateliet gebied zitten met die hoge kosten. Krijg ook vlak daarna sms met 80%  gebruikt van 60 euro 50. En direct daarop 100 % gebruikt van 60 euro 50 en internet wordt afgesloten. Ik heb toen wel even gewacht met dit weer ongedaan maken, anders wordt de rekening nog veel hoger. Dus half uur later weer met ja naar 1330 geactiveerd. Dit moest trouwens met wifi via telefoon van mijn vrouw, dur op zelfde tijd weer mobiele data had aangezet en geem problemen had. Zij zit ook bij kpn. Dus extra kosten van 60,98. Daar ga ik uiteraard niet mee accoord. Ik heb bewijs dat ik een sms gehad heb, dat ik in de uk was met de gewone kosten. Dat ik vlak daarna dus andere smsjes kreeg over sateliet verbinding slaat helemaal nergens op. Hoe kan ik dit verder aanvechten?

Hallo @tonhanemaayer 
Ik ben bang dat jij het slachtoffer bent van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Het mobiele signaal vanaf land was al sterk genoeg, terwijl het satellietsysteem aan boord van Stena nog aanstond. Of er is aan boord een fout gemaakt met uit en weer aan schakelen van het systeem. Daardoor meldde jouw telefoon zich eerst aan in UK met het smsje als gevolg. Kort daarna nam de dure satellietverbinding het weer over (tweede smsje) waardoor de rekening van €60,50 ontstond.

Ik verwacht niet, dat KPN deze kosten kan kwijtschelden. De data is gebruikt en zal verschuldigd blijven.