Skip to main content

Ik heb hetzelfde ervaren op de boot van Corsica (Frankrijk) naar Marseille twee dagen geleden 

Drie sms'jes direct na elkaar en € 60,50 lichter.

Een opt-in voorafgaand aan het gebruik van een satelliet netwerk is een prima oplossing en niet pas als de limiet al bereikt is.

Dit valt wat mij betreft in de categorie "binnen harken" en het is zeker oplosbaar voor KPN. 


*Admin: reactie onder een ander oud topic. Eigen topic voor je vraag aangemaakt

De satellietprovider geeft door aan je provider dat er contact gelegd is met hun netwerk. Vervolgens stuurt je provider een sms'je naar de klant.  Daar gaat vaak wat tijd overheen. Vooraf een sms'je sturen is dus niet mogelijk. Een provider kan niet zien dat jij misschien contact met hun gaat maken. En als er al iemand binnenharkt dan is dat die satellietprovider. Kpn doet verder niks he. Die krijgt alleen maar door er zijn zoveel mb's verbruikt en dat kost dit. Haal dat geld even binnen voor ons. 


Moeilijk te geloven dat KPN niets overhoudt aan deze acties en echt 10 euro per MB betaald.

In ieder geval zou het mogelijk moeten zijn, om het maximum bedrag zelf te bepalen. 

Niemand wil ruim 60 euro als maximum. 

Dat zou al enorm helpen. 


Hier wat meer info.


Dag Joep, 

 

Mijn punt blijft hetzelfde : er is nu een wettelijke limiet van 60 euro. Die limiet wil ik zelf omlaag kunnen brengen en daar kan KPN voor zorgen.

Wanneer kan dat?

 


Hallo @fransmi dat kun je morgen tijdens kantooruren aanvragen via 0800 0402 of vanuit het buitenland +31612001200.

Succes.

 


Hoi @fransmi, ik begrijp dat je daar van baalt. Het is ook niet fijn. De 60,50 euro is een wettelijke bescherming. Deze is niet aan te passen. :( 

Ik kan enkel meegeven dat als je weer op reis gaat, kijk goed naar je instellingen, zet data uit of dergelijke. Zodat het niet weer voor kan komen. Zie daarvoor ook het topic over Mobiel in het Buitenland


Dag Bart, 

Wat precies is niet duidelijk aan mijn suggestie? 

Niet verschuilen achter een wettelijk maximum, maar het mogelijk maken om een lager bedrag in te stellen, via bijvoorbeeld MijnKPN. 


'jouw suggestie is duidelijk. Ik heb dit ook aangekaart. Dit betekent niet dat het er ook daadwerkelijk gaat komen. De tijd zal het vertellen. 

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het gaat komen. Reden daarvan is dat je ook mobiele data of dergelijke kan uitzetten op jouw toestel. Wanneer je dit doet, zet dan wel even jouw toestel uit en weer aan. Dan weet je zeker dat de instellingen verwerkt worden en dat alle eventuele dataseessies gesloten worden.