Skip to main content

Ik krijg weer extra kosten op mijn factuur omdat ik in China ben. Ik heb hier nooit om gevraagd. 

Wellicht draait er een app die mb's gebruikt 


Hoe kom ik daarachter?


Hallo @ton.nie,13 

In jouw topic een maand geleden heeft KPN moderator @Bart_Z dit voor je uitgezocht. Je gebruikt data via het mobiele netwerk in China en zonder een Buiten Europa bundel levert dat extra kosten op. Als je dat niet wil dan moet je in de instellingen van jouw telefoon het gebruik van mobiele data helemaal uitzetten.


Hoe kom ik daarachter?

Dat staat als data gebruik op je factuur en wil je dat niet volg dan het advies van @RBxx  op om je  mobiele data uit te zetten.


Rbbx

dat staat al een maand uit. 


RBxx

al sinds vorige melding


Smartfoon thuis laten, dan weet je zeker dat die geen data gebruikt in China 😉


Ik ben hier voor 6 maanden


Ok. Heeft u een Android toestel? 


iPhone 7


Staat de Wifi assistent aan? 

 

Wifi-assistentie in- of uitschakelen

Wifi-assistentie is standaard ingeschakeld. Als u niet wilt dat een iOS-apparaat bij een zwakke wifiverbinding met het internet verbonden blijft, kunt u Wifi-assistentie uitschakelen. Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. Scrol vervolgens omlaag en tik op de schuifknop bij 'Wifi-assistentie'.

 

https://support.apple.com/nl-nl/HT205296


Beste @ton.nie,13, vreemd dit! Ik ben ook wel even benieuwd of je inderdaad de Wifi assistentie uit hebt staan. Verder zie ik dat de kosten die op jouw laatste factuur staan, kosten van 1 juni. Deze zijn dus nog van vóór je vorige topic en ik zie ook geen kosten meer van daarna. Ik ga er dus vanuit dat alles nu wel in orde is!