Skip to main content

Hallo, momenteel ben ik in Turkije en heb ik een extra bundel gekocht van 10gb, nu kreeg ik na een minuut gebruik te hebben gemaakt van het aanmaken van het sms om de bundel aan te schaffen dat ik 60,50 kwijt ben aan internet in het buitenland, dit zou niet moeten kunnen omdat ik en een bundel heb en zo goed als niet op het internet heb gezeten hier, hoe kan dit worden opgelost? Helaas is bellen naar kpn ook niet mogelijk ivm belkosten.

Hallo @Karlijnxgx KPN is vanuit het buitenland te bereiken via +31612001200

of via Facebook of via Twitter en dit forum natuurlijk.

 


Super @JanD  bedankt voor het meedenken!


Was je al in Turkije toen je de bundel ging aanvragen? En roaming stond op dat moment aan?

Grote kans dat je toestel zonder dat jij het bewust was internet gebruikt heeft voordat je de bundel gekocht had. Bijvoorbeeld om een app te updaten. Al bij 24 MB is die 60,50 euro bereikt (buiten bundel). Dat zijn vaak maar een paar seconden.

Je kan een buiten-EU bundel beter de dag voor vertrek of op de dag van vertrek al aanvragen en dan wel vóórdat het vliegtuig opstijgt. Dan werkt ie direct na landing als je de telefoon weer van vliegtuigstand** haalt. 

**Want aan boord in de lucht maak je gebruik van het dure maritieme netwerk. à €10 per MB!

Voor gewoon bellen, ook naar +31612001200 (kpn), geldt het standaard tarief van 1 euro per minuut helaas (gebeld worden 50 cent per minuut). KPN zou ik dus maar bellen als je weer thuis bent. Je krijgt deze kosten toch niet vergoed.

Hier zul je nog een reactie krijgen van een kpn moderator. Wachtrij momenteel 4 dagen.


Bedankt voor het uitgebreide antwoord @PeterG ik wacht even het forum antwoord af of ga inderdaad thuis bellen!


Hoi @Karlijnxgx, welkom op het forum! Inhoudelijk heb ik weinig toe te voegen aan wat Peter al aangaf:

Was je al in Turkije toen je de bundel ging aanvragen? En roaming stond op dat moment aan?

Grote kans dat je toestel zonder dat jij het bewust was internet gebruikt heeft voordat je de bundel gekocht had. Bijvoorbeeld om een app te updaten. Al bij 24 MB is die 60,50 euro bereikt (buiten bundel). Dat zijn vaak maar een paar seconden.

Je forumprofiel is nog leeg, dus ik kan dit niet controleren. Maar als jouw toestel inderdaad data heeft gebruikt voor je de bundel activeerde, dan zijn de kosten terecht.

 

Voor vakantie in een land buiten de EU is dit dan ook de beste tip:

Je kan een buiten-EU bundel beter de dag voor vertrek of op de dag van vertrek al aanvragen en dan wel vóórdat het vliegtuig opstijgt. Dan werkt ie direct na landing als je de telefoon weer van vliegtuigstand** haalt. 

**Want aan boord in de lucht maak je gebruik van het dure maritieme netwerk. à €10 per MB!

Â