Skip to main content

Dag

Er zijn extra kosten voor sms’en naar het buitenland in rekening gebracht. Maar dit is niet gebeurd. Wordt verder ook niet gespecificeerd of iets dergelijks. In totaal twee keer gesms’t. Zeker niet naar het buitenland. En twee ontvangen waarvan één van kpn zelf. 
hoe kan dit?

Hallo @Annonie! Welkom op het KPN Forum!

Ik lees dat er onduidelijkheden zijn over kosten die buiten de bundel vallen: SMS naar het buitenland, maar dat je geen SMS berichten hebt verstuurd naar het buitenland. Ik kijk graag met je mee zodat we dit kunnen ophelderen: als de kosten op de factuur geregistreerd staan, dan zijn de berichten verzonden vanaf jouw simkaart. Wil jij jouw Forum profiel invullen, graag met de volgende gegevens:

  • Klantnummer en 06 nummer waar het over gaat
  • Geboortedatum van de contractant
  • Postcode en huisnummer
  • Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?

    In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt, bijvoorbeeld het factuurnummer waarop de kosten berekend staan.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik het voor je kan nakijken!


Dag Shyrin,

Alles is ingevuld. Bedankt voor het uitzoeken vast. Ik hoor van je. 


De factuur is vandaag opgesteld. Maar zie er nog steeds geen factuur nr bij staan. 


Hi @Annonie. Dankjewel voor je gegevens. 

Ik zie op de vorige factuur van 8 juni 1 keer een sms naar de VS, naar een nummer eindigend op 0838. De kosten hiervan bedragen € 0,30. Dit herken je dus niet? 


Nee


Vreemd, want dit SMS bericht is wel verstuurd vanaf jouw simkaart. Kun je het bericht terug vinden in jouw verzonden items van de SMS berichten: misschien dat je het je dan wel bekend voorkomt? Het kan ook heel goed zijn dat een app een SMS verzonden heeft, bijvoorbeeld ter activatie van een app. Datum, tijdstip en het nummer kun je terug vinden in de specificatie van de factuur!


Daar heb ik uiteraard gekeken. Daar staat niets tussen op die datum en dat nummer. En dit telefoonnummer komt ook niet bekend voor. En er is niets geactiveerd Oid. 
Maar als ik dit nummer opzoek via Google wordt er ook niets gevonden. 
kunt u de organisatie achterhalen. Om dit in de toekomst te voorkomen ? Ik kan het nr niet blokkeren omdat het er niet tussen staat. Kunt u dat doen?


Nee, wij kunnen dat niet voor je achterhalen of blokkeren, helaas! Als je in jouw toestel nummers kunt blokkeren, dan raad ik je aan om dat te doen (nummer opslaan als contact en dan blokkeren in je toestel).


Zoals ik al zeg. Het nummer staat er niet tussen en ik ga het er ook niet in zetten om te kunnen blokkeren.


Weet je al waar door het komt?