Skip to main content

Goedendag,

Ik zie in de app dat ik €45.xx extra moet betalen voor 18 MB's. Deze dataverbinding zou via Albanië tot stand gekomen zijn terwijl ik op vakantie ben in Corfu (Griekenland). 

 

Inmiddels heb ik automatische operatorselectie uitgeschakeld. Nu vraag ik mij af of er enige vorm van compensatie/kostenmindering mogelijk is.

Ik hoor graag.

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt met een Albanese GSM mast en zo was je ineens met een provider van buiten de EU verbonden.

 

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.

 


Jij ben het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt met een Albanese GSM mast en zo was je ineens met een provider van buiten de EU verbonden.

 

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.

 

 

 

Het lijkt er inderdaad wel op. Zodra ik de SMS zag ben ik direct overgeschakeld op een Griekse provider. Enkele Euro's zouden al vervelend geweest zijn, maar 45 Euro voor 18 MB gaat mij de pet te boven...


Enkele Euro's zouden al vervelend geweest zijn, maar 45 Euro voor 18 MB gaat mij de pet te boven...

En zo zal iedereen erover denken. Wie zou er vrijwillig voor kiezen om €2.50 per MB neer te tellen voor Internet! Niemand natuurlijk, maar dat is wel het exorbitante bedrag dat een MB in veel landen buiten de EU kost. Zo ook in Albanië.

 


Ja, het is niet anders.

In de categorie: wie niet waagt, wie niet wint, hoop ik toch nog op reactie van een moderator.

Dank voor uw antwoord @wjb


Hoi @MvTussenbroek, welkom hier. 

Ik begrijp heel goed dat je baalt. Ik kan er alleen niet meer van maken. Het is heel spijtig dat jouw toestel verbinding heeft gemaakt met een Albanees netwerk die dus sterker was dan die op Corfu. Wel slim om direct het netwerk vast te zetten, dan kan het niet meer gebeuren. 

Ik kan er alleen niet meer van maken. De MB's zijn verbruikt en worden aan ons gefactureerd door de Albanese provider, wij factureren ze weer door. 

wjb geeft verder aan zelf een limiet in te kunnen stellen, deze wens is doorgegeven.