Skip to main content
Vraag

Extra Veilig Mobiel standaard onderdeel van je mobiele abonnement

• April 30, 2026
  • 4 reacties
  • 23 keer bekeken

Net even gebeld met de klantenservice die verwees om hier op forum ook klacht of opmerking te plaatsen. 
ten eerste verplicht je klanten iets af te nemen al is het maar 1 euro maar voor een product waar je niets mee opschiet want voor jullie iets ontdekt hebben is het leef toch al geschied kijk maar bij Odido komen klanten niet op verkeerde sites gooien bedrijven je gegevens wel op het dark web. 
fut is net zo iets al water schade verzekering je hebt een kapot kraantje daarom vergoeden we de schade niet of wat overheid kan kunnen wij ook id papieren zijn verplicht maar concurrent mag het betalen. Dus geef klanten ook de keus van ik wil het wel of niet want telefoons als Apple zijn vrij goed beveiligd alleen door stomme links te openen maak je het zelf moeilijk. En nu is het hierbij straks zeker ook op je vaste lijn tv en internet als nu bij je mobiel is. 
Echt dat ik net als je betaald voor chees burger maar je krijgt het niet oftewel schijnveiligheid 

en jullie kunnen het eisen maar klant moet het aanzetten omdat jullie dat niet mogen en zo geeft men toestemming nou nee dus 

ja dan moet u overstappen dus jaren lang klant en zou je nu weg moeten gewoon geld iets ja maar ik krijgt sms maar gebruikt u het nee maar dat zou toch gratis zijn hier betaal je voor expliciet. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 30, 2026

Op de vaste verbinding is de malware filter er al en die moet je ook expliciet aanzetten.

De dreigingen nemen toe. Ik vind het zelf goed dat dit ook op mobiel beschikbaar komt. En ja, deze dienst kost geld. Soms zijn zaken gewoon nodig om voor het grote publiek het internet veiliger te maken.

Ik vraag me zelf af in hoeverre deze dienst complementair is aan de f-secure oplossing want die heb ik ook actief op iPhone en iPad en MacBook.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 30, 2026

Hallo ​@P pennings ,

Je kunt een paar dingen doen om deze verhoging te voorkomen:

1/ Jouw abonnement verlagen naar een 0 GB-abonnement. Alleen bellen dus…

2/ Jouw abonnement voor 1 juni 2026 kosteloos opzeggen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 30, 2026

Hi ​@P pennings, welkom allereerst bij onze community. 

Dit doen wij uiteraard niet zomaar. Mocht je dat nog niet hebben gelezen, dan verwijs ik je door naar de pagina hierover: Extra Veilig Mobiel netwerkbeveiliging tegen cybercriminaliteit.

Je bent niet verplicht om dit aan te zetten, dan heb je ook de al gegeven suggesties. Onder andere het opzeggen van je abonnement. Dat laatste zou ik uiteraard jammer vinden. 

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 30, 2026

Hoi ​@Alex van KPN, als ik op die pagina kijk waarnaar jij verwijst zie ik dat het gratis is voor mij (ook in de mijn KPN App onder extra diensten aanzetten is het gratis). Dit terwijl ik wel een abonnement van voor februari 2026 heb, volgens het bericht op tweakers.net;

"Die veiligheid is niet gratis; klanten die voor eind februari een abonnement hebben afgesloten, gaan daarom 1 euro per maand extra betalen. Het gaat niet om een inflatiecorrectie. Bij inflatiecorrectie mogen klanten hun abonnement niet kosteloos opzeggen, omdat die prijsverhoging in de abonnementsvoorwaarden zit.”

Mijn vraag is eigenlijk waarom moet de ene klant zo lijkt het nu wel extra moet gaan betalen, maar de ander niet? Is dat omdat ik wellicht meerdere diensten afneem bij KPN dat het er 'gratis’ bij zit? Overigens heb ik er geen behoefte aan, ik draai mn eigen vpn met dns server die dit soort zaken al tegen houdt met als pluspunt dat ook de reclame nagenoeg op geen enkele site meer zichtbaar is.