Skip to main content

Nav WiFi problemen heb ik met het KPN Servicenummer gebeld. 1e Keer werd na 16 minuten de verbinding verbroken, daarna nog meerdere keren contact gehad omdat ik niet direct geholpen werd en nu zie ik tot mijn schrik dat er extra belkosten gefactureerd worden door het bellen naar mijn eigen provider KPN? Hoe is dit mogelijk als je al je producten hebt afgesloten bij de KPN en dat je, door KPN problemen, nog extra kosten hebt door het bellen naar je eigen provider? Ik wil hier natuurlijk opheldering over maar dan moet ik dus wederom bellen naar het Servicenummer van de KPN, dus extra kosten.

Hoop dat iemand mij binnen dit Forum hiermee kan helpen, alvast bedankt,

groeten Diana 

U heeft gebeld via een duur belbedrijf.  Die komen op Google als eerste naar boven als u een klantenservice zoekt. Het telefoonnummer van kpn is gratis 0800-0402. 


Hallo @DvG1967 ik weet niet hoe je aan het Servicenummer van KPN gekomen bent (Google?), maar je kan KPN klantenservice gratis bellen via 0800 0402. Nu heb je waarschijnlijk gebeld via een dure nummerinformatie ‘service’ voor €0,90 tot €1,00 per minuut.

Je kan ook chatten.

Ga naar https://www.kpn.com/service.htm 

Kies dan een onderwerp en vervolgens “Ik heb een andere vraag of wil contact”, dan vind je alle contact mogelijkheden (waaronder de chat) bijna helemaal beneden op het scherm.

 


Bedankt voor jullie reactie en dat is toch heel vreemd want ik toch echt meerdere keren de KPN aan de telefoon gehad via dit nummer. Sterker nog, ik heb vanmiddag een ander modem opgehaald omdat er een storing was met mijn modem, dit is allemaal geregeld via dit nummer.

Ik heb het nummer van de KPN op internet gezocht en deze kwam naar voren, geen idee dat het niet de KPN was. Echt heel vreemd, ik lees nu op Internet dat dit vaker gebeurd.

groeten Diana


Hoi @DvG1967 , je hebt met KPN gesproken, maar dit dure nummer zat er tussen.
Dit nummer heeft jou direct doorverbonden, maar ondertussen loopt de rekening door.


Dat klopt ook want dat bedrijf schakelt je meteen door naar kpn. Daar merk je niks van. Nou Ja later wel natuurlijk. Aan de faktuur merk je dat. Conclusie als je zoekt naar een telefoonaannummer van een klantenservice nooit via Google zoeken maar direct op de site van het betreffende bedrijf gaan. Het zijn walgelijk belbedrijven maar er is niets tegen te doen.


Zeker treurig, maar ik vind het wel apart dat zo'n groot bedrijf als KPN dit laat gebeuren. Achteraf lees ik hier veel over terug op het Internet en het lijkt me toch een signaal die de KPN zou op moeten pakken of aan moet pakken zodat dit niet meer kan gebeuren. Het zijn toch uiteindelijk jouw klanten die hier de dupe van wordt en is m.i. niet een positief verhaal richting KPN.

Ik ga hier morgen wel over bellen, kijken of er nog een soort van coulance bestaat vanuit de KPN. De reactie van de KPN zal ik zeker morgen in dit forum plaatsen. 

Voor nu in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden,

groeten Diana


Je moet niet bij KPN zijn. Die zijn geen partij in dit geval. Die gaan dus niets voor je doen. Het belbedrijf is wel verplicht om je te wijzen op de belkosten voor ze je doorverbinden maar dat ontbreekt ook vaak. Meestal overkomt je dit maar één keer.


Hallo Joep, daar ben ik het niet mee eens. De KPN is hier van op de hoogte en zou de volgende acties moeten nemen. Het zijn jouw (KPN) klanten en je wilt deze niet benadelen, links- of rechtsom. Ik heb vanmorgen via de Chat contact opgenomen met KPN, de 1e keer werd de verbinding na ca. 10 minuten chat verbroken door ene M. en diezelfde M. zei in andere woorden; jammer dan voor je. Nogmaals via de Chat contact opgenomen en kreeg Burak, hij was keurig netjes en vroeg me zelfs de chat met M. door te sturen zodat ze dit zouden onderzoeken. Ik heb onderstaande verbeterpunten doorgegeven en hij gaat dit aanbieden aan de afdeling die hierover gaat. 

  • zorg dat het 0800 nummer duidelijk op de 1e pagina van de website wordt vermeld
  • zorg dat je de klant duidelijk maakt dat er malafide bedrijven bezig zijn en dat je dit nummer niet moet bellen, doen andere bedrijven ook en zelfs de KPN heeft een bericht gemeld over foutief verstuurde facturen die je niet moet betalen
  • vraag bij elk 1e bel contact aan de klant of die het gratis nummer heeft gebruikt.

@DvG1967 Joep is net als jij klant en kan niks betekenen in wat jij wilt.

KPN kan geen sites van andere uit de lucht halen

Dit probleem zal dus blijven bestaan en elke keer als jij Googled naar een telefoon nummer kan dit bedrijf je weer oplichten zonder dat je het door heb.

Zoek dus altijd op de site van het bedrijf zelf naar het telefoonnummer.

 

Ik deed net even een Google poging en de eerste is dan nu contact en je heb dan een bel direct knop (met betaald nummer) en iets naar beneden lezend staat gewoon het gratis nummer 

 

En weer een andere site geeft duidelijk aan dat het 100cent per minuut kost ook als je bent doorverwezen 


Het is dus soms ook een kwestie van goed lezen 
En niet gelijk maar klikken op bellen maar.

 


Hoi Roos, ik zei het niet tegen Joep hoor maar in het algemeen. Weet dat Joep, net als jij en ik, klant zijn van de KPN. Het gaat mij er om dat je als bedrijf altijd wat kunt doen aan dit soort praktijken, vraag is alleen of je dat wilt en blijkbaar wil de KPN dat niet. De punten die ik doorgaf, zijn simpel en makkelijk uit te voeren. Vraag aan je klant welk nummer er is gebeld is toch heel simpel lijkt me. Daarnaast is het gratis nummer van de KPN lastig te vinden, zeker als je geen Wifi thuis hebt en dit moet zoeken via je mobiele telefoon. Dus tip 2: zorg ervoor dat het gratis nummer duidelijk zichtbaar is op KPN.com rechts bovenin bijvoorbeeld. Zoals eerder gezegd, simpele aanpassingen en hiermee wordt de KPN niet misbruikt, want dat zou je als bedrijf toch niet moeten willen lijkt me,

groetjes Diana


Goedemiddag @DvG1967, welkom op het forum! Wat balen dat dit je zo overkomen is! 
Dit blijft zoals je merkt altijd een hele lastige situatie. Ik vrees ook dat wij hier niet écht een oplossing voor hebben. Wij hebben er geen invloed op dat deze partijen naar ons doorschakelen of bovenin de zoekresultaten komen te staan.

Zij zijn wel wettelijk verplicht hun tarieven te vermelden. Als zij dat niet doen kun je dit ook melden bij de ACM via deze pagina.  Ik vrees dat het voor mijn telefonische collega's simpelweg niet inzichtelijk is om te zien of je ons direct belt of doorgeschakeld bent en ik weet niet hoe werkbaar het is om dit bij ieder telefoongesprek te vragen is.