Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb sinds vandaag weer nieuw internet 01-07-21.

Ik kreeg net een melding dat ik 50% (25gig) van mijn internet heb verbruikt. Dat vind ik bijzonder want ik heb vandaag niks met mijn telefoon gedaan. Ik heb al naar mijn verbruik gekeken op mijn telefoon en dat was niet zo hoog als wat KPN doet geloven.
 

Het lijkt me raar als er eerst helemaal niks aan de hand is en dan van de een op andere dag er zoveel internet word verbruikt door apps die op de achtergrond draaien. Want dan moet dat toch altijd al zo zijn geweest? En 25 gig is heel veel internet. 
 

Hoe kunnen we dit oplossen? 
 

Groeten

@TMG1961  ik snap wat je schrijft, deels heb ik dat zelf ook en is (gedeeltelijke) compensatie wel zo fijn maar het is natuurlijk wel een toestel en/of een app probleem die dit veroorzaakt en dat is niet aan, in dit geval kpn, om daar iets aan te kunnen doen. Wat ik in elk geval uit heb gezet (voor de zekerheid) is:


reisapp (van buitenlandse zaken) verwijderd 

corona check app bij Mobiele data uitgezet

instellingen / mobiele data /wifi assistentie <—(uitzetten)

Instellingen / App store / en daar de app updates uitgezet en automatische downloads uitgezet.

Het zou zo maar kunnen dat er app updates, iphone updates plaatsvinden en dat het toestel vindt dat de wifi niet OK genoeg is en dus overgaat op het mobiele netwerk.


Ik vind het ook veel. Maar wij kunnen op geen enkele manier verbruik op jouw toestel vergroten of wat dan ook. Jouw toestel doet iets en dat wordt via onze simkaart geregistreerd.  Waar of wat het verbruikt heeft is mij een raadsel. 


Als op de achtergrond de iTV app of een andere streaming dienst van 11:00u tot 07:00u door is blijven lopen dan is 28GB niet echt raar.

Het is mijns inziens van cruciaal belang om te achterhalen welke app die data verbruikt alvorens uitspraken te doen over of die reëel is of niet.

Dat is waar idd, maar dat is niet gebeurd want er stonden geen apps open en er is niet een app die er uit springt qua verbruik. Ik heb al tijden geen nieuwe/andere app gedownload en toen gebeurde het ook niet. Dus dat is het hele rare aan het verhaal


Ik vind het ook veel. Maar wij kunnen op geen enkele manier verbruik op jouw toestel vergroten of wat dan ook. Jouw toestel doet iets en dat wordt via onze simkaart geregistreerd.  Waar of wat het verbruikt heeft is mij een raadsel. 

Naja dikke prima, dit is gelukkig de laatste maand bij jullie. 


Ik vind het ook veel. Maar wij kunnen op geen enkele manier verbruik op jouw toestel vergroten of wat dan ook. Jouw toestel doet iets en dat wordt via onze simkaart geregistreerd.  Waar of wat het verbruikt heeft is mij een raadsel. 

Naja dikke prima, dit is gelukkig de laatste maand bij jullie. 

voordeel is wel dat wanneer je naar een andere gaat dan kpn dat je bereik minder is dus zal je ook niet snel data verbruiken. 😂😂 grapje hoor


Dat is jammer om te lezen. Maar ik kan er niet meer van maken dan ik al heb gezegd.Â