Skip to main content

Krijg sms om twee facturen te betalen. Met direct pay voldaan zoals gevraagd. Bewijzen met print screen meteen meegestuurd.  Toch wordt de volgende dag mijn telefoon geblokkeerd. Waarom? Om €33 te innen. En dit is niet de eerste keer. Volgende dag nog geen KPN. O er is een nieuwe factuur bijgevoegd waarvan de uiterste betalingstermijn nog niet is verstreken, KPN gijzelt je telefoon om ook incl € 22 herinneringskosten te kunnen innen. Hoe legaal is dat 22 euro herinnering. Zit er een reumatische overbetaalde jurist een half uur op 20!woorden gebogen??

Na 27 jaar en €17.000 euro betalingen aan KPN ben je nog steeds een naamloze klant die getreiterd kan worden. Dit wordt mijn laatste abonnement . gefeliciteerd KPN!

 

PS voor de brave borsten. Ja ik weet dat ik laat was, maar betaalde binnen de criteria. 

Hallo @Kneiter Natuurlijk is het bijzonder vervelend om tegen herinneringskosten en blokkades aan te lopen. Niemand zit daar op te wachten, uiteraard. Maar uiteraard doen we dit niet om mee te treiteren. Ons factureringssysteem is volledig geautomatiseerd en de collega's van de financiële afdeling houden alles in de gaten. Bij onduidelijkheden zijn ze ook altijd bereikbaar via de telefonische klantenservice (0800-0402). Heb je inmiddels al contact gehad en is het één en ander al opgehelderd? 

In algemene zin: je krijgt bij ons, net als bij een andere provider, ruim de tijd om een factuur te betalen. Lukt dit om wat voor reden dan ook niet, dan volgt een eerste herinnering. Als je de factuur na de termijn van de eerste herinnering nog niet hebt betaald, dan worden er administratieve herinneringskosten van €20 in rekening gebracht. Als je na een blokkade betaalt, moet je ook heraansluitingskosten betalen. Dit is voor Mobiel €33,88 en voor TV, Internet en Bellen €25. Belangrijk is dat het bedrag op de betreffende datum ook echt op onze rekening moet staan. Daarom raden we aan om betalingen via iDEAL te doen. Dat gaat het snelste.