Skip to main content

het wederom stoppen van factuur als bijlage bij de maandelijkse mail, maar nu onder de mom van privacy. hierover bellen kan ook al niet meer. nog even en de huisarts is ook digitaal. als ik in een winkel iets koop is men ook verplicht een factuur te geven, wat schijnbaar voor kpn niet geld. arrogantie ten top. bij kpn moet je zelfs betalen voor een eigen factuur.

Hoi @hjkok46, 

Ik snap dat het even wennen wordt wanneer jij jouw facturen niet meer per mail ontvangt. Maar je facturen zijn natuurlijk nog steeds beschikbaar via MijnKPN. Elke maand wordt de nieuwe factuur online gepubliceerd in jouw persoonlijke omgeving. Je ziet dan ook gelijk of er bijzonderheden of prijsafwijkingen zijn ten opzicht van voorgaande maanden.

 


Hierover is reeds vele discussie geweest ongeveer een jaar terug. toen werd dit gedaan als pilot. als al mijn leveranciers dit gaan doen heb ik extra personeel nodig om dagelijks de facturen op te halen terwijl jullie de leverancier zijn en een nota dienen te verlenen voor geleverde diensten. bij alle leveranciers inloggen met alle verschillende wachtwoorden kost dagelijks veel tijd alleen om jullie werk te besparen. ik vind dit erg arrogant en is voor jullie eenvoudig om dit mee te sturen zoals dit ook gebeurt met de vaste aansluiting, waarbij keurig de factuur is bijgesloten. er komen ook voor kpn mobiel nog wel eens tijden om service te verlenen aan klanten om deze te behouden. wel vreemd als je later belt met klantenservice dat je dan als nog een mail ontvangt met de factuur als bijlage. kost mij en jullie dus extra tijd/geld wat bespaard had kunnen worden. slechte zet en had voorkomen kunnen worden door op de klantenkaart een vinkje wel/niet factuur bijsluiten te activeren.


Hoi @hjkok46, 

Ik snap dat het even wennen wordt wanneer jij jouw facturen niet meer per mail ontvangt. Maar je facturen zijn natuurlijk nog steeds beschikbaar via MijnKPN. Elke maand wordt de nieuwe factuur online gepubliceerd in jouw persoonlijke omgeving. Je ziet dan ook gelijk of er bijzonderheden of prijsafwijkingen zijn ten opzicht van voorgaande maanden.

 

Dat is onacceptabel. Ik ontvang van 10-tallen bedrijven facturen. Als ik bij al die bedrijven zou moeten inloggen op hun website, dan zou ik 3x zo lang bezig zijn met de boekhouding. 


Je ziet dan ook gelijk of er bijzonderheden of prijsafwijkingen zijn ten opzicht van voorgaande maanden.

Daar heb ik zelf een boekhoudprogramma voor. Daarin kan ik bijna 10 jaar terug kijken.


Dus nu moet je zelf als je facturen gaan uit printen want ze staan ook maar 6 maanden in mijn KPN?

Of staan ze daar nu onbeperkt want het terug vinden in mail vond ik zo handig.


Dus nu moet je zelf als je facturen gaan uit printen want ze staan ook maar 6 maanden in mijn KPN?

Of staan ze daar nu onbeperkt want het terug vinden in mail vond ik zo handig.

Ik krijg de factuur nog altijd per mail.

In die mail wordt vermeld dat ik de facturen van de laatste 12 maanden terug kan zien maar in werkelijkheid zijn dat de laatste 20 maanden.

 


@wjb Dat is mooi hopelijk blijft dat ook zo dan want bevalt mij prima zo

Snap alleen niet waar de TS dit nieuws vandaan heeft dan?


@wjb Dat is mooi hopelijk blijft dat ook zo dan want bevalt mij prima zo

Snap alleen niet waar de TS dit nieuws vandaan heeft dan?

Ik heb begrepen dat er een pilot loopt waarbij een groep abonnees de factuur niet meer als emailbijlage ontvangt. Op basis van de reacties/klachten van klanten gaat dan gekeken worden of het mailen van facturen gestopt kan worden.

Ik heb in een ander topic hierover eerder al een keer aangegeven dat het mijns inziens een instelling zou moeten zijn waarbij de abonnee zelf kan kiezen of hij/zij de factuur als bijlage wil ontvangen. Ik hoop oprecht dat KPN iets zal doen met dat voorstel.


Dat zou beter zijn zelf kiezen of je het wilt of niet @wjb 

 


@wjb Dat is mooi hopelijk blijft dat ook zo dan want bevalt mij prima zo

Snap alleen niet waar de TS dit nieuws vandaan heeft dan?

Je mag aannemen dat hij hierover door KPN is ingelicht. Het zou raar zijn als er ineens zonder aankondiging geen maandelijkse e-mails verstuurd gaan worden.

 

Dus nu moet je zelf als je facturen gaan uit printen want ze staan ook maar 6 maanden in mijn KPN?

Of staan ze daar nu onbeperkt want het terug vinden in mail vond ik zo handig.

I

In die mail wordt vermeld dat ik de facturen van de laatste 12 maanden terug kan zien maar in werkelijkheid zijn dat de laatste 20 maanden.

 

 

De laatste 20 maanden is wel zo handig. In deze tijd van het jaar zijn er altijd veel topics van klanten die op zoek zijn naar hun facturen. Wellicht gebruiken ze die oude facturen voor hun belastingaangifte.  


Je mag aannemen dat hij hierover door KPN is ingelicht. Het zou raar zijn als er ineens zonder aankondiging geen maandelijkse e-mails verstuurd gaan worden.

Hij heeft hierover met opzet geen bericht ontvangen, juist om te kunnen meten hoeveel abonnees überhaupt merken dat er geen factuur meer als bijlage opgenomen is en hoeveel abonnees daarover gaan klagen.


Je mag aannemen dat hij hierover door KPN is ingelicht. Het zou raar zijn als er ineens zonder aankondiging geen maandelijkse e-mails verstuurd gaan worden.

Hij heeft hierover met opzet geen bericht ontvangen, juist om te kunnen meten hoeveel abonnees überhaupt merken dat er geen factuur meer als bijlage opgenomen is en hoeveel abonnees daarover gaan klagen.

Wat een idiote werkwijze.

Dit betekent dus alleen maar extra werkdruk voor de klantenservice. 

@wjb 

Misschien mis ik iets ? Maar kan jij mij uitleggen wat KPN bespaart aan het niet meer automatisch versturen van die e-mails? De administratie van e-mailadressen van klanten kan het niet zijn, want die e-mailadressen heeft KPN sowieso nodig.    


Je mag aannemen dat hij hierover door KPN is ingelicht. Het zou raar zijn als er ineens zonder aankondiging geen maandelijkse e-mails verstuurd gaan worden.

Hij heeft hierover met opzet geen bericht ontvangen, juist om te kunnen meten hoeveel abonnees überhaupt merken dat er geen factuur meer als bijlage opgenomen is en hoeveel abonnees daarover gaan klagen.

Wat een idiote werkwijze.

Dit betekent dus alleen maar extra werkdruk voor de klantenservice. 

Ik denk niet dat die werkdruk heel anders zou zijn als het wel van te voren aangekondigd was. Waarschijnlijk zou die aankondiging toch het ene oor in en het andere oor weer uit zijn gegaan.

 

Misschien mis ik iets ? Maar kan jij mij uitleggen wat KPN bespaart aan het niet meer automatisch versturen van die e-mails? 

Mijns inziens vrijwel niets, persoonlijk vind ik het een onzinnige ontwikkeling, maar als ze dat dan echt zo graag willen, maak het dan configureerbaar zodat je als klant aan kunt geven of je de factuur via mail wilt ontvangen.


De enige reden die ik kan bedenken is dat KPN de klanten graag wil zien inloggen op de Mijn-Omgeving. En dat ze daar dan gaan rondkijken en dat ze voortaan daar wijzigingen gaan doorgeven i.p.v. bellen of chatten.


Nu kan ik makkelijk jaren terug mijn facturen vinden als ze dit gaan wijzigen niet meer

Een van hun concurrentie deed dit zo al en wat is dat verschrikkelijk irritant 

 


Hanna van KPN begrijpt niets van het bedrijfsleven. Eentje is helder en dat is Nick 83. Zonder voorafgaande melding is dus het bijsluiten van de factuur gestopt zoals op bijlage is vermeld. Arrogantie ten top en dit is 1 jaar terug ook al gebeurt en werd een pilot genoemd, inderdaad om uit te lokken hoeveel bezwaren er kwamen. En nogmaals een vinkje plaatsen bij de klienten die zakelijk de facturen nodig hebben is een kleine moeite. Ik moet dus het personeel aan het werk zetten om al die facturen binnen te halen, terwijl ik de klient ben en niet de leverancier. Schande KPN !  en zoals Hanna het zegt: het is even wennen,  is een bewijs van onvermogen. Jullie hebben niet alleen particuliere klanten.

 


Wat mij betreft kappen ze inderdaad met die maandelijkse abonnementsfacturen te mailen. Is wel zichtbaar in de app,.. Bedragen bij mij zijn toch altijd wel gelijk. Irritant om ze telkens maar te moeten verwijderen :joy:


Hallo @hjkok46 

Ook ik kreeg bericht op de emailaankonioging mijn mobiele factuur dat de factuur om privacy redenen??? niet meer meegestuurd wordt. Hoezo privacy redenen, de factuur wordt toch naar mijn persoonlijke mailadres gestuurd en ik zou dus geen inzake meer mogen hebben in mijn eigen gegevens???

Daar heb ik dan als particulier niet zoveel problemen mee. Als ik een zakelijke klant zou zijn zou ik het niet accepteren.

Laat KPN dan in ieder geval de factuur die je via MijnKPN binnenhaalt van een factuurnummer voorzien, zoals voorheen als bijlage bij de mail wèl gebeurde. Nu heeft de factuur de naam odownload] en moet ik de factuur alsnog handmatig van een factuurnummer voorzien als ik deze ook digitaal opsla.

Laat KPN daar s.v.p. nog even goed naar kijken en aanpassen.

Â