Skip to main content

hoi,

Ik kreeg net bericht dat ik 42,50 euro moet betalen maar heb alles betaald en moet binnen 3 dagen betalen maar heb geen rekeningen openstaan.

Dus malware neem ik aan , die heb ik nu gemeld onder spam en verzonden, maar ik heb dus die sms geblokt, maar kan die wel van kpn zijn??

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic
topic verplaatst naar juiste board

 

Hallo @kruppel ,

Lijkt inderdaad duidelijk Spam. Klik nooit op een link bij zo'n vaag bericht. Goed dat die sms geblokt hebt. 

KPN stuurt jou maandelijks een factuur, vaak gaat dat per e-mail. (Dit kun je zelf bepalen en instellen) Je kunt diezelfde facturen ook terugvinden in Mijn KPN. 


Hallo @kruppel, leuk dat je de KPN community een vraag stelt, welkom op ons forum :)

Let op: valse e-mail of sms betaalherinnering KPN
De meeste abonnementen worden automatisch geïncasseerd. Een aantal oudere mobiele of vaste contracten heb je (nog) de mogelijkheid om de factuur per acceptgiro te betalen. Wanneer de automatische incasso is gelukt, krijg je geen betaalherinnering van ons. Let daarom altijd goed op voordat je een ‘herinneringen’ betaalt. Dit zou ook zomaar phishing of smishing kunnen zijn, waarbij internetcriminelen je willen verleiden geld over te maken. Controleer vooraf je MijnKPN of je facturen zijn betaald. Zijn de facturen betaald en zie je in je bankieren app dat deze zijn afgeschreven? Dan heb je geen openstaand factuur.
Betaal dan nooit een ‘herinnering’.  Klik ook niet op de linkjes die zijn meegezonden in het bericht!

Op deze pagina: Wat is phishing mail? vind je meer informatie hierover. Daar publiceren we ook de meest recente phishing voorbeelden voor onze klanten om ze te herkennen.Â