Skip to main content

Vandaag is helaas mijn account geblokkeerd, ik had een betaal afspraak gemaakt voor gisteren. Maar ik kon deze wegens omstandigheden niet nakomen, ik kan de factuur pas eind van deze maand betalen.

Is het mogelijk dat mijn account toch wordt gedeblokkeerd..

Hallo @amber99,

Als je al geblokkeerd bent dan blijft dit zo totdat er betaald is. Je mag namelijk eenmalig de betaaldatum verschuiven en als deze is vervallen dan zal je een blokkade krijgen waar niks meer aan te doen is dan betalen. Als je over het algemeen nog niet geblokkeerd bent kun je nog bellen met de afdeling collections via 0800-0402 maar gezien jouw bericht ben reeds geblokkeerd en rest er dus niks anders meer dan de factuur te voldoen om de blokkade op te heffen. 
Het snelste is met iDEAL want dan wordt je binnen 2 uur weer aangesloten. Betaal je per overschrijving dan wordt je pas weer aangesloten als KPN het bedrag ontvangen heeft (meestal binnen 5 werkdagen).


@ChrisWissink bedankt voor uw reactie, begrijp ik dus goed dat als ik de factuur eind augustus betaal dat ik ook eind augustus word aangesloten? Zonder extra kosten?


@ChrisWissinkbedankt voor uw reactie, begrijp ik dus goed dat als ik de factuur eind augustus betaal dat ik ook eind augustus word aangesloten? Zonder extra kosten?

@amber99 
Nee, de incassoprocedure loopt gewoon door. Na blokkade krijg je sowieso 25 euro extra kosten. Het beste is om nu zo snel mogelijk te betalen.  Heb je je forumprofiel al aangevuld? Dan kan een moderator hier even met je meekijken. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt. 

Hier onder de stappen die volgen :

Blokkade

Als je niet op de twee betaalherinneringen bent ingegaan, word je geblokkeerd. Dat betekent dat je je Internet, TV en/of Bellen niet kunt gebruiken. Als je geblokkeerd bent, kan je door te betalen via iDEAL, twee uur na ontvangst van je betaling, weer aangesloten worden.


Heraansluiting

Als je betaalt nadat je diensten geblokkeerd zijn, word je twee uur nadat je betaling ontvangen is weer aangesloten. Hierbij worden heraansluitkosten in rekening gebracht. Dit is voor mobiel €33,88 en voor TV, Internet & Vast bellen €25.


Contract beëindiging

Mocht je na het blokkeren van je KPN diensten nog niet betaald hebben, dan beëindigen we je contract en dragen we de vordering over aan het incassobureau.

Bron.