Skip to main content

Omdat er mensen in play store zijn opgelicht, onder wie ik, wil ik zsm de factuur mobiele betalingen uitzetten. Ik kreeg hier een link voor maar dat was alleen voor veiligheid voor email, sms, info over phishing etc. Dat zalĀ een vergissinkje geweest zijn. Kan alleen KPN het voor je aan/uitzetten?

(Ik heb de details over de oplichting al aan KPN doorgegeven)

HalloĀ @EcajĀ , lees dit artikel in de Kennisbank hier op het forum.

KPN Pay blokkeren

Je kuntĀ KPN Pay ook helemaal laten blokkeren. Je kunt KPN Pay danĀ niet meer instellen en gebruiken.Ā Dit geldt voor alle stores. Andere betaalmethoden blijven natuurlijk wel beschikbaar.

KPN Pay (de)blokkeren?

Om KPN Pay te (de)blokkeren, bel je ons op 0800 0402. Dit is gratis.


Bel maandag vanaf 08:00u met KPN, dan wordt het direct geblokkeerd.


Jammer dat dat maandag pas kan. Dan kan er zo weer geld van mijn rekening afgeschreven worden, een soort figuurlijk tijdbommetje. Dit zou toch iets moeten kunnen zijn wat de klant zelf.kan doen. Ik zal maandag bellen en maar hopen dat er niet weer iets misgaat. Er zijn nog meer mensen opgelicht door dezelfde verkopers. Persoonlijk raad ik iedereen om betalingen niet meer via KPN factuur te doen. Het zijn verkopers die iig bij dezelfde app, steeds veranderen van emailadres voor 'support'. Als je mailt blijkt het adres niet te bestaan. Dank voor je antwoord šŸ‘šŸ™‚


Je kan ook gewoon ... niet die apps installeren...


Ja, ik snap dat je dat zegt, helemaal gelijk en ook dĆ”t ga ik niet meer doen. Maar ik vind wĆ©l dat providers hun klanten mogen waarschuwen voor dit soort dingen.Ā  Maar mss is dat al eens gebeurd. ƍk heb het nooit gezien iig.Ā  Want zeggen 'wij zijn slechts een doorgeefluik' is wel heel makkelijk. Ik zou als provider zo'n samenwerking (ik neem aan dat dat niet gratis is) niĆ©t meer willen. Er zijn verschillende artikelen geplaatst, bijvoorbeeld in Tegenlicht. Er staan lijsten van gevaarlijke apps die oa verwijderd zijn maar ik kan me niet voorstellen dat er geen nieuwe bijkomen, wat nu gebeurd is. Dus om het zekere voor het onzekere te nemen wil ik die factuur betaling helemaal uitgezet hebben.

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/in-deze-android-apps-zit-malware-die-zeker-tien-miljoen-gebruikers-via-sms-diensten-op-hoge-kosten-probeert-te-jagen/

Ā 


Zondag kreeg ik bericht en ze hebben om 12,40uĀ zondag factuur betaling uitgezet. Blijkbaar vonden zij het net zo dringend als ik, ik hoefde niet te wachten tot maandag 08.00uĀ Ā KPN is slechts een doorgeef- luik? Je moet wel weten wat je doorgeeft, is mijn mening. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.Ā