Skip to main content

Ik heb afgelopen vrijdag een abonnement verlengd. Daarbij stond dat ik korting kreeg en met 150min bellen/sms’en + 2G internet 14 euro per maand zou betalen. Op de factuur staat nu €19. Hoe kan dit?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Heb je het contract per mail ontvangen en welke bedragen zijn daar eventueel zichtbaar?


Hey @henkkortekaas, leuk dat je onze community een vraag stelt. Welkom op het KPN forum :)

Hoe kan het dat de eerste factuur hoger is dan verwacht?

Dat kan ik uitleggen. Het abonnement start tussen 2 factuurperiodes. We hebben vaste factuurperiodes. Ligt het moment van aansluiting tussen 2 factuurperiodes? Dan brengen we voor elke dag 1/30e deel van het maandbedrag in rekening. Het bundeltegoed berekenen we door te kijken naar hoeveel dagen er zitten tussen het moment dat we je aansluiten en het moment dat de volgende factuur komt. Stel je neemt het abonnement op de 16e van de maand terwijl de factuurperiode van de 1e tot de laatste dag van de maand loopt. Dan betaal je voor die maand alleen voor de periode tussen de 16e van de ene maand en de 1e van de volgende maand en krijgt je over die periode bundeltegoed. 

In je MijnKPN kun je de facturen + specificatie bekijken. Heb je het nieuwe abonnement al gekoppeld aan MijnKPN? 


Hey @henkkortekaas. We hebben hier geen bericht meer van je gehad. Is je vraag beantwoord? Ik ga er vanuit. Daarmee sluit ik je topic.

Toch nog iets onduidelijk? Laat het ons dan gerust weten. De KPN Community helpt graag :) 


Reageer