Skip to main content

Hoi KPN, 

Ik heb recentelijk mijn toestelverzekering opgezegd op mijn mobiele abonnement. Hierna kwamen mijn maandelijkse kosten uit op 15,77. Nu heb ik niks verandert en zijn mijn kosten op de factuur opeens met 10 euro omhoog geschoten. Kan dit aub aangepast worden en terugbetaald worden van de afgelopen maand?

Factuur 01.03-31.03
Factuur 01.04-30.04

 

Hallo @MaaikeBP ,

Het klinkt raar…...,

Antwoord verwijderd, want……... 

 

edit : Ik heb het nog eens goed bekeken en ik denk dat het het antwoord hieronder moet zijn……..


Wat ook kan @MaaikeBP en wat het volgens mij is: 

Dat jij jouw toestelverzekering per 13 februari 2022 hebt opgezegd. En dat je de premie maandelijks vooraf betaalde en dat je op de nota van maart 2022 nog een gedeelte van de premie (periode 13 februari tot 28 februari) terugkreeg.

In dat geval kreeg je door die premierestitutie van 9,71 een eenmalig lagere factuur.  

Dat zou je kunnen controleren door de factuur over bv februari 2022 erbij te pakken. 

Ik hoop voor jou dat dit antwoord het Beste Antwoord wordt. Want dan is het goedgedaan en ontvang je geen naheffing van KPN.

Voortaan betaal je iedere maand 25,48 en dat is een realistische prijs voor jouw abonnement. 


Hallo @MaaikeBP 

Hoe zag de factuur van februari er uit? Kan je die er ook nog naast leggen?
Het lijkt erop dat de toestelverzekering per 13-02-2022 is gestopt.

Maar je had waarschijnlijk al de verzekering voor de hele maand februari vooruit betaald.
Daarom kreeg je op de factuur van maart het deel van 13.02 tot 28.02 gecrediteerd á  € 9,71

De maandelijkse kosten waren dus éénmalig € 15,77 en de laatste factuur toont nu de ‘juiste’ € 25,48

 

Aha, ik zie dat @Noordzee al op dezelfde gedachte is gekomen 😁


Klopt @RBxx , 

Dat had ik inmiddels dus ook ontdekt. (Was anders ook wel heel raar geweest….) 


Helemaal goed uitgevogeld en uitgelegd, hoor @Noordzee en @RBxx! Ik heb er niets meer aan toe te voegen.

Is de uitleg voor jou ook duidelijk, @MaaikeBP? Als er nog vragen zijn, dan lees ik ze graag!