Skip to main content

Goedemorgen,

Ook ik zit nog steeds te wachten op de factuur met BTW voor de telefoon.
Ik heb mijn Samsung S21 in oktober 2021 gekocht.
Bij de e-mail met het contract zat geen factuur.
Zoals ik het nu zie, is KPN (ik zou bijna zeggen zoals gewoonlijk) weer in gebreke, maar wassen zij hun handen in onschuld.

Zoals ik het nu zie, is KPN (ik zou bijna zeggen zoals gewoonlijk) weer in gebreke...

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Normaliter is het eigenlijk de bedoeling dat bedrijven hun abonnementen afsluiten bij KPN Zakelijk. Daar krijg je standaard wel een factuur met BTW. Bij producten bedoelt voor de particuliere markt is een factuur zonder BTW heel normaal. 


... hierdoor kan ik geen btw aftrekken en wordt jullie winst kunstmatig verhoogd.

Dit klopt volgens mij niet. KPN betaald van elk geleverd toestel gewoon BTW aan de belastingdienst. Ongeacht of de klant het nu wel of niet aftrekt.


Hoi @tknijnenburg. Welkom op het KPN Forum! De aankoopbon wordt digitaal verstrekt bij het contract, daarop is het totale BTW bedrag ook terug te vinden. Zie voorbeeld hieronder. Heb je deze aankoopbon nog? Als je deze bon niet meer hebt zoek ik graag voor je uit of ik het kan terugvinden in onze systemen. Laat je in dat geval jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic?

 

 


Hoi @tknijnenburg. Welkom op het KPN Forum! De aankoopbon wordt digitaal verstrekt bij het contract, daarop is het totale BTW bedrag ook terug te vinden. Zie voorbeeld hieronder. Heb je deze aankoopbon nog? Als je deze bon niet meer hebt zoek ik graag voor je uit of ik het kan terugvinden in onze systemen. Laat je in dat geval jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic?

 

Beste Vikash,
Vreemd dat er iets wordt genoemd dat niet waar is.
Er zijn legio mensen die klagen dat er geen BTW factuur is voor de telefoon, maar KPN pretendeert dat dat wel het geval is.
Ook in mijn directe omgeving zijn er mensen met hetzelfde probleem en die krijgen hetzelfde onjuiste antwoord.
Er zit geen factuur bij het contract. Zie bijlage.

Mijn gegevens heb ik achtergelaten op het forum.

Groet, tknijnenburg

 


Dat is inderdaad vreemd. Zover ik weet wordt het meegezonden met het contract. Ik heb zojuist opnieuw jouw contract per e-mail naar jou verstuurd. Wil je controleren of het daarop wel zichtbaar is? Als dit niet het geval is moet ik dit verder gaan uitzoeken en intern doorzetten. 


Beste Vikash,

Het contract is gegroeid van 2 naar 4 pagina's: de factuur zit er nu wel bij.
Dank voor het oplossen.
 


Ah dat is goed om te lezen. Graag gedaan uiteraard! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we het graag.:blush:


Bij mij is de aankoopbon ook niet per mail gekomen. Wel de normale factuur. Hier staat geen btw apart op nee. 

Ik kreeg een SMS-je waarmee ik mijn bestelling kon volgen op:

https://mijn-bestelling.kpn.com/inloggen/

Daar stond ook de aankoopbon. Niet meteen na het bestellen. Maar een paar dagen later, toen het toestel geleverd was wel.

Op de aankoopbon staat wel btw.