Skip to main content

Wie verzint bij KPN dat de factuur niet meer wordt bijgevoegd bij de email. Ik vind het een nogal eenzijdig besluit!

Vervolgens krijg je een nietszeggende mail waar niet eens het betreffende mobiele nummer of product wordt genoemd!

Lekker handig dat je het in die ^%$% app kunt downloaden om dan vervolgens naar je boekhouder door te sturen of in je administratie te verwerken.

 

Kortom: een waardeloos besluit!

Hi @Leenderrt, ik merk dat je er niet zo blij mee bent dat de factuur niet meer bij is gevoegd.

De overgrote meerderheid van de klanten met een consumenten abonnement, verwerkt facturen niet in een administratie en heeft al helemaal niet te maken met een boekhouder. Het is voor deze klanten dan ook geen gemis dat de factuur in verband met privacy niet meer standaard bij wordt gevoegd aangezien deze ook terug te vinden zijn in de MijnKPN omgeving.

Als je ook zakelijk gebruik maakt van een consumenten abonnement, is dit uiteraard iets minder handig. Zou je  je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het klantnummer van het mobiele nummer waar je graag de factuur van in de mail wilt blijven ontvangen, in het opmerkingenveld noteren. Dan ga ik intern doorgeven dat je ze graag nog als PDFin de mail wilt zien!


ik begrijp de reactie. Inmiddels via de klantenservice (voor de 2e keer)geregeld.

Klantenservice gaf aan dat dit een tijdelijke oplossing is.

 

Zet in de mail minimaal het telefoonnummer erbij waar het om gaat.


Zet in de mail minimaal het telefoonnummer erbij waar het om gaat.

Helemaal met je eens dat dit wel erg handig zou zijn, ik ga dit als wens doorgeven aan de mensen die dit in beheer hebben!


Ik wil graag de factuur ook als PDF blijven ontvangen.

 

Dit is ook wettelijk verplicht - zie https://ondernemersplein.kvk.nl/facturen-maken-en-versturen/

 

Hoe kan ik dit geregeld krijgen?


Ik heb het via Twitter geregeld:

 


Top - ga ik ook proberen. Dat lijkt me beter dan die chatrobot - die duurt oneindig lang.


Net als Leendert vind ik het ook een waardeloos besluit. Ik werd hier ook helemaal niet in gekend! Nu moet ik telkens gaan inloggen op mijn KPN en iedere factuur afzonderlijk downloaden. Hoezo privacy bescherming? Ik ga er toch niet vanuit dat je emailberichten door iedereen worden ingezien? Als de factuur voortaan niet per email wordt meegezonden, ontvang ik de factuur graag per post!!!

 


Op Twitter krijg ik ook te horen dat dit niet mogelijk is. Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd, maar mocht dit zo blijven vertrek ik naar een andere provider. Gelukkig is er keus genoeg.

 

Ik heb geen zin om 10 minuten te gaan spenderen (ja zo lang duurt het) om ergens in een online omgeving op zoek te gaan naar een factuur, die wettelijk gewoon naar mij gestuurd dient te worden.

 

 


Of hier op forum elke maand zeuren om de factuur, dat de medewerkers hier op het forum hem opsturen. Gewoon zeggen dat inloggen op MijnKPN niet lukt. Dan worden ze het vanzelf een keer zat.


Ook ik ben niet blij.

 

Heb een klein abonnement bij KPN voor simkaart in alarminstallatie. Al diverse malen met klantenservice gebeld, maar kan hun niet aan het verstand brengen, dat ik deze simkaart, niet zonder mijn installateur uit de installatie kan halen. Daardoor kan het bijbehorende abonnement niet worden toegevoegd, door mijzelf aan mijnkpn.

Advies KPN klantenservice elke maand na ontvangst e-mail dat factuur beschikbaar is, bericht terugsturen met het verzoek mij de factuur via e-mail toe te sturen of bellen met de klantenservice met het verzoek om factuur per e-mail te verzenden. 

Ik ga maar weer eens bellen.


Ik heb inmiddels via Twitter nee op het rekest gekregen en daarna een klacht ingediend. Dat werd ook niks.

 

Toen nogmaals een klacht ingediend en nu ben ik “opt-in” voor de factuur bij de email.

 

Hopelijk gaat het vanaf komende maand dus wel goed.


Slechte ontwikkeling. Zeker nu ik de zakelijke administratie van vorig jaar loop in te boeken (ja lekker op tijd ;)). Het leuke is dat je maar 12 maanden terug kunt om je facturen te downloaden, wat voorheen geen probleem was want het werdt gemailed…. oei oei oei wat nu


Hallo @Ralf_2 , als je de MijnKPN app gebruikt kan je tot 20 maanden terug komen.


@RBxx Hé top, goede tip ga ik gelijk even proberen :D