Skip to main content

Hi, 

ik heb kosten op mijn factuur staan die niet kloppen. Er staat dat er 20 oktober gebeld is naar een betaald nummer, terwijl ik hier niets van weet en ook hiervan niet meer in mijn telefoon heb staan. Op dit moment factuur nog niet betaald, omdat ik de kosten a bijna 20 euro niet ga betalen, voor iets waar ik niet naar toe gebeld heb. Ik wil graah contact, maar een chat hij KPN bestaat niet meer?

Is dat de factuur van jouw mobiele telefoon?

Heb jij in Google naar een telefoonnummer gezocht en daar op een knop gedrukt om te bellen?


Het gaat om de factuur van mijn mobiele telefoon.

ik heb geen nummer op internet gezocht er hier naar toe gebeld.


Heb je al op pagina 2 van de factuur gekeken om te zien wel nummer gebeld is?

Welk nummer is het?

 


Staat een 1835 nummer.. maar zou niet weten van wat en ik heb hier ook niet naar gebeld. Ik heb geen gebruik gemaakt van een dienst of dit nummer


Toch ben ik bang dat je onbewust op een knop op Internet gedrukt hebt van zo'n dure doorverbindservice. In dit geval klantenservicedirect.nl

Die site is overigens niet van KPN. Het lijkt er natuurlijk heel sterk op dat die site van de klantenservice van KPN is en daardoor kijken mensen niet meer naar de kleine lettertjes (De kosten zijn honderdtien cpm, ook na doorverbinden)

Druk je op die knop dan wordt je via 1835 automatisch doorverbonden met 0800-0402, het echte (en gratis) nummer van de klantenservice van KPN.

Dat nummer kan je ook zichtbaar maken door op "Toon nummer" te klikken.

 

Gelukkig treedt er op 16 december een regel in werking die het doorverbonden naar 0800 nummers verbiedt en de ACM heeft aangegeven dit actief te zullen gaan handhaven.


dat lijkt een betaalt doorverbindnummer. waarschijnlijk toch een bedrijf gezocht op internet en dan op ‘bellen’ gedrukt, niet wetende dat dat dus een betaald doorverbindservice is.

 

edit: dubbelop, zag de vorige niet.


Apart want nogmaals heb ik niet gezocht naar een nummer via internet en heb ik ook niet geprobeerd een nummer van KPN via deze manier te zoeken. Mijn moeder werkt bij KPN dus dat nummer staat gewoon in mijn telefoon. Daarnaast ook niets naar een nummer via internet gezocht.