Skip to main content

Ik heb mijn abo bij KPN beëindigd ivm overgang naar nieuwe provider.
Dit abo is gestopt op 6 december, maar de factuur (1162175769) moet ik over heel december betalen.
Ik ga hier niet mee akkoord!
Uiteraard bereid om de 1e 6 dagen van december te betalen, maar geen dag meer.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Heb je ook al eens gekeken van/tot wanneer je factureringsperiode loopt? Aan de hand hiervan kun je opmaken, over welke periode je nog moet betalen.  Het betalingssysteem weet dan niet wanneer jij hebt opgezegd, en waarschijnlijk stond de factuur voor de nieuwe maand dus al klaar.

De meest slimme keuze zal zijn om deze factuur te gaan betalen,… Vervolgens krijg je een maand later een creditfactuur met het bedrag wat je terug ontvangt, over de teveel betaalde dagen ivm de opzegging. 

Ga ook niks storneren, want hiermee krijg je herinneringen of andere problemen. 

Het is allemaal zo simpel, de digitale verwerking van facturen is er zo op ingericht dat er altijd een credit komt na beëindigen van een product. Of mensen moeten zelf de hak er inzetten en gaan storneren, ja dan wordt het een rommeltje,..


Hallo @HiRene Jeroen heeft inderdaad gelijk. We factureren, volgens mij net als andere providers, een maand vooruit. Dat houdt dus in dat je je teveel betaalde kosten gewoon terugkrijgt met je laatste, afsluitende factuur. Ik raad je af om te storneren.