Skip to main content

Beste heer/mevrouw,

Ik heb mijn abonnement bij jullie verlengd, omdat dit goedkoper zou zijn. Nu krijg ik mijn eerste factuur binnen en zie ik dat het bedrag niet klopt en te hoog is.

Zoals voorafgaand in een prijsoverzicht bestelling is gestuurd zou ik een abonnement van 25,00 euro hebben afgesloten, waarbij 2,50 euro husselkorting en 10,00 euro korting zolang het abonnement loopt. Er zit ook 5G bij, maar die kosten van 2,50 euro en korting worden tegen elkaar weggestreept. Dit zou dan neerkomen op 12,50 euro per maand. 

Nu zie ik op mijn eerste factuur 15,07 euro staan. In plaats van 10,00 euro korting, is een bedrag van 7,50 euro korting in de berekening meegenomen. Dit klopt niet. Natuurlijk snap ik dat er ook een verrekening van de verlenging plaatsvindt, maar dit is niet waarom de factuur hoger uitvalt.

Ik zie graag zo spoedig mogelijk een juiste oplossing tegemoet. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Marije

 

Welkom op ons forum, @MarijeL! Goed dat je even een berichtje stuurt. Ik kijk graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


Beste Denise, dank voor je bericht. Ik heb de gegevens aangevuld. Groet, Marije


Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Ik zie inderdaad dat er € 2,50 korting ontbreekt ten opzichte van de bevestiging van jouw bestelling. Ik kan dit zelf helaas niet oplossen, maar ik heb een partij aangestuurd die hier naar kan kijken. Zodra ik meer informatie heb, kom ik bij je terug.


Beste Denise, veel dank voor je bericht. Ik wacht je reactie met meer informatie af. Groet, Marije


Even een update: Mijn collega heeft het doorgezet naar een andere collega. Die collega geeft aan dat dit verschil is ontstaan doordat jouw bestelling in eerste instantie was uitgevallen en daarna handmatig is ingelegd met een andere korting. Dit is bij meerdere klanten voorgevallen. Er wordt gewerkt aan een centraal herstel. Hoe lang dit precies gaat duren, kunnen we nog niet zeggen, maar het komt sowieso goed. Ik hou het voor je in de gaten.


Ik heb nog geen update weer gehad. Ik ga er vanuit dat het goed komt. Mocht het over een maand nog niet kloppen, trek dan gerust opnieuw aan de bel.


Beste Denise, hartelijk dank voor de updates. Ik ga het in de gaten houden en neem opnieuw contact op mocht het probleem nog niet zijn verholpen. Bedankt voor al je hulp! Groetjes Marije


Beste Denise, ik wil toch nog even een update geven over de factuur die ik vandaag van de KPN ontvangen heb. Ook deze is nog 15 euro en dus 2,50 te hoog. Ik baal ervan dat het bedrag nog niet is aangepast. Is er al iets meer bekend over hoe en wanneer dit zal worden opgelost?Zodra er meer bekend is hoor ik het graag. Groetjes, Marije


Bedankt voor de update. Ik heb zelf nog niets weer gehoord van mijn collega, dus ik verwacht dat er nog geen oplossing voor is. Zoals ik al eerder aangaf is dit een bekend probleem en wordt onderzocht hoe dit centraal opgelost kan worden voor alle klanten bij wie dit probleem ook voor doet. Ik snap dat het vervelend is dat de factuur niet klopt, maar ik moet je vragen nog even geduld te hebben.


Beste Denise, dank voor je snelle reactie. Het is voor mij lastig in te schatten wat er allemaal achter de schermen gebeurd en een foutieve factuur is dan het enige wat ik zie. Ik begrijp dat er hard aan gewerkt wordt en hoop snel op een definitieve oplossing. Ik zal het rustig afwachten en neem contact op als ik over een tijdje nog niets gehoord heb. Groetjes Marije


Beste Denise of collega, 

Ik heb mijn nieuwe factuur van KPN ontvangen en weer is het bedrag 15 euro en niet 12,50 euro. Er is ook nog steeds geen contact opgenomen over de te veel betaalde kosten. Het duurt nu al 3 maanden en ik zou erg graag willen dat dit nu goed geregeld wordt. Ik begreep dat er een functie is waarmee ik contact op kan nemen met een medewerker via de chat. Kunnen jullie me hier een link voor sturen. Alvast bedankt! 

Groetjes, Marije 


Goed dat je het opnieuw aankaart, @MarijeL! Ik heb mijn collega's gelijk weer een e-mail gestuurd met de vraag of er al meer bekend is over de afhandeling van dit probleem. Het laatste nieuws dat ik heb ontvangen is dat dit centraal opgelost gaat worden, omdat jij niet de enige bent bij wie dit probleem zich voor heeft gedaan. Ik heb gevraagd of er bekend is op welke termijn dit wordt opgelost en of je de korting met terugwerkende kracht vergoed krijgt. Ik kan de ontbrekende korting wel voor je vergoeden, maar ik kan de korting niet permanent aanzetten. Het blijven vergoeden is geen optie, zoals je wellicht begrijpt, dus het zal echt door mijn collega's opgepakt moeten worden. Mijn collega's van de chat zullen tegen hetzelfde aanlopen. Mocht je alsnog graag willen chatten, kies dan op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.


Beste Denise, ik heb alle begrip ervoor dat jij dit zelf niet kunt regelen, maar ik vind het zo langzamerhand wel ontzettend vervelend. Ik wacht al 3 maanden op een oplossing voor een probleem veroorzaakt door KPN en dat bij KPN ligt. In het contract dat ik heb afgesloten staat dat ik recht heb op deze 2,50 euro korting. Door deze korting niet te regelen voldoet KPN niet aan de voorwaarden van het abonnement en sta ik in mijn recht om mijn abonnement op te zeggen als ik dat wil. Dat KPN een algemeen probleem heeft om dit centraal op te lossen is voor mij als klant niet relevant. Voor mij is het belangrijk dat dit nu zo spoedig mogelijk en met terugwerkende kracht wordt geregeld. Ik verzoek je mijn gegevens door te zetten naar de collegadie dit voor mij kan oplossen zodat met mij persoonlijk contact op kan worden genomen voor een oplossing. Alvast veel dank voor je medewerking. Met vriendelijke groet, Marije


Ik snap jouw frustratie heel goed en ik ben het ook helemaal met je eens; het duurt nu wel te lang. Ik heb daarom gisteren mijn collega's verzocht hier opnieuw naar te kijken. Met mijn verzoek heb ik jouw gegevens mee gestuurd. Mijn collega's hebben op dit moment een doorlooptijd van 3 werkdagen. Ik verwacht daarom uiterlijk maandag een reactie te hebben ontvangen. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug.


Beste Denise, bedankt voor je hulp weer. Ik wacht het even tot maandag af en hoop spoedig meer te horen. Mvg, Marije 


Beste Denise, het is alweer ruim een week geleden en afgelopen maandag heb ik niets meer gehoord. Is het probleem al opgelost? Is er al een datum bekend wanneer mijn korting eindelijk wordt verrekend? Mvg, Marije


Ik heb helaas nog steeds geen terugkoppeling ontvangen. Ik heb zojuist opnieuw een e-mail gestuurd. In de tussentijd ga ik de misgelopen korting van de afgelopen maanden voor je vergoeden, want dit duurt nu al een tijdje en ik weet niet wanneer de oplossing komt. De vergoeding ontvang je als eenmalige korting op de volgende factuur. In de tussentijd is het wachten op een oplossing. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug.


Beste Denise,

Bedankt voor je hulp weer. Fijn dat je voor nu een tijdelijke oplossing kan bieden door de korting te vergoeden.

Toch ben ik hier zeer ontevreden over. De service van KPN vind ik echt ontzettend slecht. Ik vind dat ik lang genoeg heb gewacht en geloof niet dat hier een definitieve oplossing voor gaat komen. Wat nu?

Groetjes, Marije

 


Ik snap heel goed dat je ontevreden bent. Je hebt een abonnement afgesloten met een bepaalde korting en deze korting ontvang je niet, terwijl deze wel op de bevestiging en het contract staat. Ik zou daar zelf ook niet blij van worden. Ik had de korting heel graag alsnog voor je aan willen zetten, maar die mogelijkheid heb ik simpelweg niet. De partij die dit wel kan, heb ik eergisteren al opnieuw gemaild met de vraag om hier naar te kijken. Ik wil eerst het antwoord van deze partij afwachten. Als ik aan het einde van de week niets heb gehoord, zal ik het over een ander boeg gooien. Ik snap dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar voor nu moet ik je toch vragen nog even geduld hebben. 


Helaas heb ik geen reactie meer mogen ontvangen van mijn collega's. Ik ga hier werk van maken. Mijn oprechte excuses dat het zo lang duurt. :slight_frown:


Beste Denise, bedankt voor je reacties. Fijn dat je het nogmaals geprobeerd hebt en jammer dat je nog steeds niets vernomen hebt. Ik vind het inderdaad enorm frustrerend en vervelend dat er nog steeds niets geregeld is. Ik vind de communicatie en de snelheid van dit proces ontzettend slecht. Ik snap dat jij je best voor me doet en dat waardeer ik zeer.Wat zijn de vervolgstappen die jij nu kan en gaat nemen om dit verder op te lossen? Groetjes Marije


Ik heb direct contact opgenomen met één van de collega's werkzaam op de afdeling die ik eerder heb benaderd. Mijn collega geeft alleen aan dat het probleem intern is uitgezet, maar dat ze geen zicht hebben op een oplostijd. Zoals je kunt begrijpen, was dit niet het antwoord waarop ik gehoopt had. Ik had je heel graag direct een oplossing willen geven. Het probleem lijkt alleen ingewikkelder dan verwacht, waardoor het nog even wachten op een oplossing is. Tot er een oplossing is, zal ik de gemiste korting voor je blijven vergoeden. Dit zal ik doen nadat de factuur is uitgekomen, dat zal rond de 10e van de maand zijn. Ik zet hiervoor een herinnering in mijn eigen agenda, zodat jij hier niet achteraan hoeft. Ook zal ik wekelijks controleren of er een update is. Zodra ik meer informatie heb, zal ik dat hier laten weten. Hoor je niets van mij, dan heb ik ook geen nieuws, helaas. Tot die tijd moet ik een beroep doen op jouw geduld, sorry.


Beste Denise, bedankt voor je reactie. Fijn dat tussentijds de korting vergoed kan worden. Dan is voor mij het probleem tijdelijk opgelost, daar ben ik blij om. Dankjewel. Natuurlijk hoop ik net zoals jij dat hier snel een definitieve oplossing voor komt. Ik zal het verder rustig afwachten.Groetjes Marije


Geen update over een permanente oplossing, maar ik wilde je wel even laten weten dat ik de vergoeding voor de factuur van mei in het systeem heb gezet. :blush:


Dankjewel Denise. Het is allemaal goed gegaan met het verrekenen van de korting nu 🙂! Heel fijn.