Skip to main content

Ik heb mijn factuur handmatig betaald, maar niet via de link en per ongeluk met het verkeerde kenmerk, wel naar de juiste rekening. Nu is toch mijn factuur met een automatisch incasso afgerekend, terwijl ik erover had gebeld dat ik het had overgemaakt. Ik zou nu graag willen regelen dat ik dit bedrag eenmalig terug kan krijgen.

Hallo @Wendel Vonk  standaard schrijft KPN de factuurkosten af via automatische incasso. Als je het dan ook handmatig overmaakt is dat dubbel. Op het moment dat er een dubbele betaling is gedaan, zal het systeem dat herkennen en het onverschuldigde bedrag binnen uiterlijk 14 dagen terugbetalen.

Credits: Rbxx


Hallo @Ik_Hussel  wordt dit ook herkend met een verkeerd kenmerk?


Zo ver ik weet wordt elm bedrag met een niet kloppend betalingskenmerk gewoon retour geboekt. Maar binnen 1 a 2 dagen zal een moderator het definitieve antwoord aan u geven.


Hoi @Wendel Vonk en welkom op ons forum :)

Wanneer er sprake is van een dubbele betaling, dan ontvang je deze binnen 10 werkdagen terug op jouw rekening! Daar hoef je zelf verder niks voor te doen want dat gaat automatisch. Hopelijk weet je hiermee waar je aan toe bent. Mochten er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, laat dat dan vooral weten!