Skip to main content

Ik heb verlengd maar krijg nu ineens een andere factuurdatum. Heel verwarrend.  Gaarne corrigeren.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Hallo @Nico B. , dat kun je via 0800 0402 regelen.

 


Hallo Nico! Is het nog gelukt met het aanpassen van de factuurdatum? Je kan dat naast bellen met 0800-0402 ook op deze pagina een andere afschrijfdatum kiezen. Mocht je daar verder nog vragen over hebben laat het dan weten!


IK wacht nog even af hoe het nu allemaal verder gaat. Ik heb verlengt maar ik krijg de mededeling dat mijn nieuwe MB tegoed (abonnement?) maar tot 5 aug. geldig is terwijl dit bij het vorige abonnement per kalendermaand werd geregeld. Ik heb betaald voor mijn vorige abonnement tot 31 juli. Dus ik ben even de weg kwijt. 


Hallo @Nico B. 

Het was bij KPN lange tijd gebruikelijk dat bij mobiele abonnementen de factuurperiode op de 1e dag van de kalendermaand begon. Sinds enige tijd stapt KPN daar vanaf. De periode kan nu op elke dag in de maand beginnen. MB's delen gebeurt daardoor niet meer door iedereen op de 1e van de maand maar gespreid over de hele maand, waardoor ook de systeembelasting wordt gespreid.

Nieuwe klanten en klanten die hun abonnement verlengen worden omgezet naar het nieuwe systeem. Vaak heb je daardoor een eerste periode van een klein deel van de maand, waarna op een willekeurig door het KPN systeem gekozen moment de reguliere periode begint.

Bij jou lijkt het dat het begin van de reguliere periode naar de 5e dag van de maand is omgezet.


IK wacht nog even af hoe het nu allemaal verder gaat. Ik heb verlengt maar ik krijg de mededeling dat mijn nieuwe MB tegoed (abonnement?) maar tot 5 aug. geldig is terwijl dit bij het vorige abonnement per kalendermaand werd geregeld. Ik heb betaald voor mijn vorige abonnement tot 31 juli. Dus ik ben even de weg kwijt. 

 

Ik snap dat dit verwarrend over kan komen maar wat RBxx aangeeft klopt inderdaad. We werken niet meer met een vast moment maar een dynamisch incassosysteem wat op elke dag van de maand kan vallen. Vanaf 5 augustus ontvang je dan de reguliere bundel van het nieuwe abonnement. Mocht er toch iets niet duidelijk zijn laat het dan weten!  


Voortaan elke 6de dag van de maand nieuwe data dus. Het is niet zo dat het elke maand anders is 😁


Hoi Remco en RBxx,

Uiteindelijk is me het e.e.a. duidelijk. Wellicht heeft KPN deze aanpak eens toegelicht maar die heb ik dan gemist. Zoniet dan is dit een omissie van KPN zijde. Wellicht ook handig om deze wijziging toe te lichten aan de tel. helpdesk dan hadden zij mij dit ook kunnen vertellen.

Tevens werd ik op het verkeerde been gezet door de term `verlengen` zoals gebruikt in de toelichting op de KPN site.

Eind goed, al goed 

Bedankt

 


@Nico B. Sorry dat de communicatie hierom dan zo stroef is verlopen en ik zal dit ook terugkoppelen. Ik wens je een fijne zondag en post in de toekomst gerust nog eens wat als we je ergens bij kunnen helpen!