Skip to main content

HoI! 

 

Mijn werkgever heeft mijn zakelijke mobiele nummer afgestoten dus ik heb besloten om het over te nemen als mijn nieuwe mobiele nummer (Want ik krijg dankzij een KvK registratie genoeg spam op mijn oude nummer 😉 ). Hieronder een stukje feedback met betrekking tot mijn ervaring, en hoe hoe het mij gelukt is om het systeem boem te laten zeggen (Ben ik goed in 🙂 ). 

Ik heb eerste het abonnement gekocht via KPN.com, gezien ik het nummer direct bereikbaar wou hebben had ik interesse in een e-sim. Echter was die optie er niet maar ik ging er van uit dat het later mogelijk was.

Naja abonnement aangeschaft… Maar ik kon hem niet activeren als e-sim of KPN ID… Bellen dus (Poging #1) :-) 

In het Voice Response Systeem heb ik het hele circeltje uitgevoerd. Uiteraard is het mij gelukt om het systeem netjes in de stres te werken met mijn bericht die iets was in de trend van:

Ik heb een nummer laten porteren en nu is er een reguliere sim aangeschaft, ik zou het graag als e-sim willen activeren. 

Naja dan krijg je het leuke nieuwe of bestaande abonnement verhaal… Maar gezien de aanvraag is ingediend zat ik te twijfelen of het nieuw als bestaand was :sweat_smile: Gezien het inmiddels bestaat ben ik voor bestaand gegaan. (Zal ‘t systeem vast niet leuk gevonden hebben). 

Naja na een leuke cirkeltje door het voice response systeem gelopen te hebben en smakelijk gelachen te hebben ben ik doorverbonden met Agent #1. Die heeft mijn order geannuleerd en opnieuw ingediend, nu met e-sim. 

Dus ik heb netjes het proces doorgelopen… E-sim geactiveerd via de website en op een gegeven moment moest ik het via de mijnKPN app activeren. Naja ik dus de mijnKPN app openen en de knop bestond niet (Lekker handig).

Dus ik naar de help knop gaan in de app waar ik netjes de vraag heb gevonden waar ik ook de instructies kreeg om de MijnKPN app te installeren…. Wat op zich dom is gezien ik de FAQ geopend had via de mijnKPN app. 

Ik ben overigens ook niet dom en heb het nieuwe nummer geprobeerd toe te voegen maar ik kreeg de geweldige foutmelding dat er een onbekende fout was opgetreden. Daar heb ik niks aan :sweat_smile:

Dus tja! Nogmaals bellen! Inmiddels heb ik het VRS systeem weer in de stres weten te brengen omdat ik iets had ingesproken als dit:

Ik moet de e-sim via de mijnKPN app installeren, maar dat werkt niet. 

Gaat het over een nieuwe of bestaande simkaart? Naja gezien die geactiveerd is… Is het zeker een bestaande simkaart :sunglasses: Naja na heel wat bandjes die niet echt hielpen ging ik uiteindelijk naar Agent #2 die iets had van “Help!” en ik werd on hold gezet. Helaas had ik na 15 minuten zelf een klant dus moest ik ophangen :sweat_smile:

Naja eenmaal klaar met de klant ben ik weer gaan bellen met de hele mooie melding in het VRS systeem met de tekst “Hetzelfde als net”. Naja daar kon het systeem al helemaal niks mee dus had weer een mooi circeltje door het voice response systeem waarna ik werd doorverbonden met Agent #3. 

Agent #3 had op een gegeven moment het idee om te vragen of ik ook de optie had om een postcode in te vullen maar dat was niet het geval…. Maar toen had ik het idee om naar mijnKPN (De website) te gaan en daar lukte het wel om het nummer op postcode en huisnummer in te vullen :sunglasses:

Hierna liep het proces verder volledig vloeiend. 

Een paar conclusies die ik kan trekken:

  • Het VRS systeem lijkt niet gebouwd de zijn op E-sim vragen
  • De flow van de mijnKPN app is niet zodanig ingericht dat je als klant de weg kan vinden met de instructies (Terwijl ik boven gemiddeld veel technische kennis heb)
  • Het is niet handig om vanuit de MijnKPN app, naar de MijnKPN app te verwijzen als oplossing (Zeker als het niet werkt)
  • Het is niet handig om de klant te dwingen om gebruik te maken van een website om een telefoonnummer te koppelen aan een KPN-ID
  • De foutmelding voor het koppelen van het mijnKPN ID in de app zou duidelijker moeten. 
  • De klantenservice is erg vriendelijk :-) 
  • 3 calls, voor een abonnement zijn er 3 te veel :-) 

 

 

 

Hi @SjorsK, dankjewel voor het delen van jouw verhaal en feedback, ik begrijp goed dat je je dat simpeler en minder moeizaam had voorgesteld. Ik neem je feedback mee, en ben blij om te lezen dat 't uiteindelijk goed gekomen is.


Helemaal top! 😉 Ik ken de KPN langer dan vandaag en ik weet dat jullie er alles aan doen om 't proces telkens te verbeteren :-) 

En vergis je er niet in, ik ben gewoon een tevreden klant en een nieuwe simkaart activeren van je luie stoel is natuurlijk ook een enorme luxe die we vroeger echt niet hadden. :smile:


Super, ik ben blij om dat te horen! :blush: