Skip to main content
Beantwoord

Feedback op enquête na opzeggen mobiel abonnement

• August 26, 2025
  • 2 reacties
  • 68 keer bekeken

Feedback op afscheidsmail en enquête na opzegging

Ik heb mijn mobiele abonnement opgezegd en kreeg daarna een e-mail met het verzoek om feedback. Hierbij mijn bevindingen en suggesties.

Email:

1) E-mail: toon en beeld

• De combinatie van “Jammer dat je bij ons weggaat” met de foto oogt erg somber. Het voelt afstandelijk en een tikje schuldbeladen.

• Advies: kies een lichter, vriendelijker beeld en maak de boodschap bedankt-gericht. Bijvoorbeeld: “Bedankt voor 992 mooie dagen. Wil je ons helpen met 1 minuut feedback?”

• Let op representatie en onbedoelde associaties. Varieer in beelden of gebruik een neutrale illustratie.

Feedbackformulier (groene knop uit email)

2) Feedbackformulier: vorm en gebruiksgemak

• Uitlijning, witruimte en stijlen zijn niet overal consistent. Hebben jullie een designafdeling of designerniet?

• Labels en keuzeknoppen: maak duidelijk wat enkelkeuze is en wat meerkeuze.

• Gebruik duidelijke foutmeldingen en behoud invoer bij fouten.

• Maak het formulier volledig mobielvriendelijk.

• Toegankelijkheid: voldoende contrast, zichtbare focusstates, labels gekoppeld aan inputs, toetsenbordbediening.

• Voeg een korte privacyregel toe over wat er met de feedback gebeurt en hoe lang die wordt bewaard.

3) Inhoud: providerlijsten up-to-date maken

De keuzelijsten bevatten verouderde of verwarrende opties. Voorstel:

• Odido opnemen als huidige naam, met vermelding “voorheen T-Mobile en Tele2” om herkenning te behouden.

• Telfort ...

• Tele2 over naar Odido

• XS4ALL: don’t open this can of worms 😉

Dank voor het lezen. Ik deel dit met de intentie om de klantbeleving te verbeteren. Als er behoefte is aan voorbeeldteksten of een snelle UI-check, denk ik graag mee.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@GraafG, ik zie het inderdaad ook en heb het vermoeden dat dit niet is meegenomen met onze nieuwe stijl. Dit ga ik uiteraard doorgeven samen met je andere feedback. 

Dankjewel voor de genomen moeite om dit hier aan ons door te geven, wordt gewaardeerd. 

2 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 26, 2025

Ik vraag me om eerlijk te zijn uberhaupt af hoe recent die mail opgesteld is. Boven zie ik het oude kleurenpallet van KPN terugkomen. Dat geel en blauw is volgens mij nergens meer te vinden. En dan begin ik nog maar niet over de provider namen. 

Ik denk dat ze een stukje gemist hebben bij de rebrand, oeps. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Hi ​@GraafG, ik zie het inderdaad ook en heb het vermoeden dat dit niet is meegenomen met onze nieuwe stijl. Dit ga ik uiteraard doorgeven samen met je andere feedback. 

Dankjewel voor de genomen moeite om dit hier aan ons door te geven, wordt gewaardeerd.