Afgelopen week heb ik bij KPN een bundel aangeschaft met onbeperkt bellen / sms'en, juist omdat ik erg veel sms en op de website overduidelijk staat vermeld dat er geen fair use is, en onbeperkt dus ook écht onbeperkt is.
Â
Echter, de eerste dag dat ik er gebruik van heb gemaakt ben ik na het versturen van zo'n 1000 sms'jes geblokkeerd.Â
Â
In de mail die ik erover heb gekregen staat iets over een Flubot Malware, wat het in dit geval dus niet is, maar er staat niet hoe je de blokkade kan weghalen.
Â
Toen heb ik maar contact opgenomen met de klantenservice; deze heeft me gelukkig kunnen deblokkeren, maar toen ik vroeg of de check niet permanent uitgeschakeld kan worden zei degene met wie ik sprak dat dit niet kon, omdat er een Fair Use policy is…
Had toen alleen de verkeerde pagina voor me staan, waar het erover ging dat er bij Roaming geen Fair Use is.
Â
Vervolgens heb ik de juiste pagina weer gevonden waar stond dat er überhaupt geen Fair Use policy is, en nog een keer teruggebeld naar de klantenservice. Dit keer kwam ik aan de lijn met iemand anders; ik legde de hele situatie uit, dus dat er gezegd is dat er een Fair Use policy is en wordt gehandhaafd, terwijl op de website overduidelijk staat van niet.
Â
Ze ging overleggen met een andere afdeling, en toen ze terugkwam zei ze dat er inderdaad een Fair Use policy is, en deze in de Algemene voorwaarden te vinden is.
In de algemene voorwaarden staat echter niks over een Fair Use policy, alleen iets over gedragsregels. Aan deze gedragsregels hou ik mij gewoon, en bovendien staat er niks over te veel bellen of sms'en.
Bovendien staat er op de website dus nog steeds overduidelijk dat er géén Fair Use policy is.
Veel verder dan dat kwam ik met haar niet, ook omdat ze puur als tussenpersoon functioneerde. Uiteindelijk zei ze dat ik het beste een klacht in kon dienen.Â
Een klacht gaat alleen weer via de klantenservice van jullie zelf, of het moet via de geschillencommissie maar dit kost me weer een hoop geld.
Â
Daarom besloten dit topic te openen.
Ik voel mij enorm om te tuin geleid: eerst krijg ik een SMS waarin staat dat de dienst op mijn verzoek is geblokkeerd. Dit heb ik nooit verzocht…
Vervolgens krijg ik een mailtje met daarin iets over een Flubot Malware (met daarin ook niks over een Fair Use policy), maar aan de telefoon wordt er gezegd dat ik geblokkeerd ben door het overtreden van de Fair Use policy.
Nogmaals: op de website staat dat er geen Fair Use is, en ook in de algemene voorwaarden staat hier niks over. Ik heb ook andere topics op dit forum bekeken, en daar zie ik tevens bevestigd dat er géén Fair Use policy is.Â
Jullie handhaven dus een niet-bestaande Fair Use policy, maar laten het lijken alsof het is door die Flubot. Als het echt ter bescherming voor de Flubot zou zijn, waarom kan deze check dan niet worden uitgeschakeld op mijn verzoek als ik aangeef het zelf te zijn?
Â
Â
Hier staat aangegeven dat er geen fair use is, of dat onbeperkt écht onbeperkt is:
Â
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/sim-only.htm --> "Veelgestelde vragen" --> "Is er een fair use policy voor onbeperkt bellen bij mijn Sim Only abonnement?":
"Nee, die is er niet. Onbeperkt bellen is ook echt onbeperkt bellen. En als je MB's op zijn? Dan verlagen we je alleen je snelheid, maar brengen we geen extra kosten in rekening."
Â
https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only --> "meer weten?" --> "Over je abonnement" --> "Voorwaarden en tarieven":
"Onbeperkt bellen bij een telefoonabonnement is ook echt onbeperkt bellen. Met uitzondering van nummers buiten de EU en de informatiekosten van betaalde servicenummers. Denk bijvoorbeeld aan 0900-nummers."