Skip to main content

Hallo,

Graag wil ik mijn gedachtes even kwijt over de service die mij vandaag is geboden van KPN. Ten eerste ben ik al 14 jaar trouwe klant. Op 26 April j.l. heb ik mijn abonnement verlengd met een nieuw toestel. Dit na goed nadenken. Ik heb gekozen voor een Iphone 14 max pro. Hier heb ik precies 2 weken plezier van gehad. Hij gaf een foutmelding aan bij de instellingen over de camera. Hier heb ik meteen over gebeld. Het kon niet telefonisch opgelost worden. Ik moest naar een winkel. De dichtstbijzijnde winkel is 30 min rijden, vandaag 19 Mei een vrije dag opgenomen en ik stond meteen met openingstijd bij de winkel. Deze hadden deze melding nog nooit gezien. Ik had zelf al ge googeld dat het een bekend probleem is van de Iphone 14 pro max. Ze adviseerden mij naar Groningen te gaan, daar zat het dichtstbijzijnde Apple punt. Een afspraak gemaakt voor dezelfde middag om het probleem om te lossen. Na 1,5 uur rijden hier aangekomen, gaf de medewerker na het uitlezen van mijn Iphone aan dat er een software fout was  en dat ze deze wel kan oplossen door er nieuwe camera's op te zetten máár dan is de garantie eraf + de waterdichtheid. Ze zei off record: ik zou het niet doen, je hebt hem 2 weken, je betaald er grof voor en het is buiten jouw schuld om. Ik heb er dus ook voor gekozen om onverrichte zaken weer naar Drachten terug te rijden om het met KPN op te lossen. Onderweg Apple zelf gebeld, die gaven aan, had ik hem bij hun gekocht was de telefoon kosteloos omgeruild. Had ik hem bij coolblue besteld, kosteloos omgeruild. Ik heb de telefoon via KPN besteld, ik krijg de optie om het te repareren, waardoor mijn stof en waterdichtheid vervalt. Ik ben hier zéér zéér teleurgesteld over. Ik heb er een hele dag aan besteed, vele kilometers gereden. Ik heb een abonnement afgesloten waar ik maandelijks €60 voor betaal, dan wil ik ook een goede telefoon hebben. Was het één week eerder gebeurd, had ik in de 14 dagen bedenktijd gezeten en had ik er nog af gekund. Ik ben vandaag zo onbeschoft te woord gestaan door de klantenservice. Ik heb huilend opgehangen. Ik heb in die 14 jaar nooit 1 betaling gemist, ben altijd correct gebleven, wat vanmiddag in de winkel resulteerde in huilen. Ik kan me niet voorstellen dat je iemand zo behandeld. Resultaat is nu dat ik een oude iphone van iemand heb geleend, mijn nieuwe telefoon wordt gemaakt en krijg ik dus terug zonder water en stof bescherming, en dit zonder mijn schuld. Ik ben diep diep teleurgesteld in KPN na vandaag. 

 

Mijn vraag, hoe kan ik dit oplossen? 

Bij defecten binnen garantie, moet u altijd terug naar de verkoper en nimmer via allerlei andere partijen gaan werken. Heeft u de telefoon online gekocht, dan zult u bij de betreffende online winkel moeten aankloppen omdat dit de verkopende partij betreft.

Wanneer een toestel waterdicht is etc. zal deze ook na reparatie weer waterdicht moeten zijn. Wanneer dit niet mogelijk is, zal de verkoper moeten zorgen voor een vervangend product.

Welke garantie geeft de verkoper of fabrikant?

Meer over dit soort zaken tref je ook aan op de website van Consuwijzer, bij eventuele online aankopen tref je hier ook nog een mooie aanvulling.

Wat zijn mijn rechten als iets te snel stuk gaat?

 

 

Of te wel, linksom of rechtsom hoeft u niet te vrezen dat u geen garantie meer zou hebben na reparatie of dat het toestel ineens niet meer waterdicht is. Van een wettelijke garantie is niet zomaar onderuit te komen. 


Bedankt voor uw reactie GerritS76. Zal me er in verdiepen.