Skip to main content

Ik trachtte in augustus een zakelijk mobielnummer om te zetten in een prove abonnement.

Nu blijkt bij de eerste factuur dat er een mobielnummer op de rekening bij staat waarvan ik niets afweet.

Uiteraard krijg ik hiervoor wel de kosten doorberekend. Dit nummer is op initiatief en door KPN zelf in het leven geroepen !!!!!

Nu wil ik

a: van dit onbekende nummer af

b: de reeds betaalde kosten gerestitueerd zien​​​​​​​

c: vanaf heden (29 oktober 2021) geen kosten hiervoor op een factuur te zien krijgen !!​​​​​​​

d: telefonische contact hebben met iemand die DAADWERKELIJK de oplossing kan verzorgen !!!!!!

 

Ben hier nu weken mee bezig !!!!!!!

Welkom op ons KPN Forum @JS.L! Fijn dat je ons gevonden hebt. Begrijp ik goed dat je 2 mobiele abonnementen hebt i.p.v. 1? Gaat het om een dubbele bestelling, waarvan één dus geannuleerd moet worden? Hoe heb je het abonnement besteld? Online, in de winkel of via de klantenservice? 

 

Van iedere bestelling die geplaatst wordt, hoor je een bevestiging te ontvangen. Daarnaast heb je 14 dagen om een ongewenste bestelling te annuleren. Die 14 dagen is zo te lezen al voorbij. Wat maakt dat je er niet uitkomt met onze klantenservice (0800-0402)? Waar loop je tegenaan? 

Denk graag met je mee! 


Nee, ik heb geen tweede abonnement afgesloten. Iemand van kpn heeft dit gedaan om te zorgen dat mijn zakelijknummer werd overgezet naar een priveabonnement. Daarbij waren veel problemen mee. Heb nooit getekend voor het tweedeabonnement!  Alles staat beschreven in een memo ? Welke aan mijn juiste nummer gelinkt is. Ik wil per direct af van het nummer en abonnement waarvan het 06nummer eindigt op 98.


0800-0402 heb ik Inn totaal dertig keer gebeld. Niemand heeft enig begrip op de door KPN veroorzaakt probleem. Dus niemand kan het abonnement stopzetten. Iedereen stuurt mij van het kastje naar de muur. Werd door KPN verwezen naar het forum. Hier zou alles uitgezocht worden was de mededeling.


Hmm.. Het is hoe dan ook een vervelende situatie @JS.L. Dat je naar het Forum bent verwezen is zeker niet de gewenste werkwijze. Dit is een openbaar platform waar klanten de mogelijkheid hebben elkaar te helpen. Wij moderators zijn daar om te modereren en mee te kijken achter de schermen. Wij kunnen dus meekijken aan de hand van klantgegevens en een advies geven, maar een abonnement stopzetten zit er, gezien de lack aan verificatiemogelijkheden, niet in. Jouw situatie is juist een typische situatie (voor ons) om door te verwijzen naar de klantenservice :sweat_smile: .

Gezien je al bent doorverwezen, zal ik je niet nogmaals van dit Forum kastje terugverwijzen naar de klantenservice muur, dus ik kijk graag met je mee en zoek voor je uit hoe we dit het beste kunnen aanvliegen. Als je 2x hetzelfde abonnement langs elkaar hebt lopen en mij duidelijk wordt dat dit een totaal misverstand is geweest, dan moet dit tweede abonnement gewoon geannuleerd worden. Hoe dit abonnement geannuleerd wordt hangt af van de bestelmethode. Heb je telefonisch besteld? Dan kan er telefonisch geannuleerd/opgezegd worden. Heb je in de winkel besteld? Dan is er geen andere mogelijkheid dat in die winkel de bestelling te annuleren. Gezien de annuleertermijn (ruimschoots) verstreken is, is de beste route via een klachtenformulier.  

Wat mij nog niet duidelijk is is waarom het abonnement niet meteen geannuleerd is of waarom je geen begrip krijgt vanuit de klantenservice. Als je het goed vindt kijk ik dus even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 

Hoor graag!


Het verkeerde 06nummer is buiten mijn medeweten door iemand van KPN gecreëerd. Ik wist hier niets van. (Het nummer wat op 98 eindigt dus). Niet via de telefoon of winkel dus. Kan het banknummer niet ingeven. Neem svp eventueel telefonisch contact op. 06 nummer eindigt op 726.


Dankjewel voor je gegevens @JS.L! Ik heb een vermoeden waar het mis is gegaan. Je wordt binnen 3 werkdagen teruggebeld door de afdeling klantreacties. Zij bespreken het vervolg met je. 
Ik ben uiteraard ook benieuwd naar de uitkomst. Laat je het weten als je iets gehoord hebt? 


Goedemorgen @JS.L! Ik heb zojuist gekeken naar de status van de klacht en zie dat deze al is opgepakt en behandeld. Je hebt gesproken met mijn collega. Het ongewenste abonnement is opgezegd en de kosten zijn vergoed :thumbsup:. Eind goed, al goed. Excuses dat het zo lang heeft moeten duren.Â