Skip to main content

Hallo lezers,

Recent ben ik overgestapt van ziggo naar kpn (internet + tv) en ben ik ook gelijk maar geswitcht van BEN naar (zakelijk) kpn met nummerbehoud omdat het wat korting oplevert. Het internet en tv werkt naar behoren. 
De overdracht van BEN naar KPN qua telefonie echter nog niet. Ik heb de simkaart ontvangen en deze geactiveerd. KPN zou de overdracht regelen en gaf aan dat het overstap moment 27-06-2023 zou zijn tussen 9.00u en 16.00. Zodra de huidige mobiele aanbieder geen bereik meer heeft zou ik de KPN sim moeten gaan gebruiken. 

We zijn inmiddels 1 week verder en het abonnement van ben is verlengd tot volgende maand?
Duidelijk dus iets verkeerd gegaan. 
Zou ik hier wat meer duidelijkheid over kunnen krijgen? En wellicht is er ook nog iets aan te doen dat ik nu dubbel betaal voor telefonie terwijl de kpn partij eigenlijk nog niet werkt.

Met vriendelijke groet,

Niels van Oudheusden

@Nielss91 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je telefoonnummer nog niet is overgezet naar KPN. 

Ik controleer graag wat ik voor je kan betekenen. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met de juiste gegevens en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken. 


Ah ja dat was niet helemaal up to date zie ik. De gegevens zijn ingevuld!


@Nielss91 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie bij de datum van nummerovername 27-09-2023 staan. 

Is het mobiele abonnement bij Ben al maandelijks opzegbaar? Of zou het kunnen dat je contract daar nog tot eerder genoemde datum loopt? 


Het huidige abonnement is al vrij lang maandelijks opzegbaar dus de aangegeven overstap datum van 27/06 had wel gekund. Echter heb ik er niet speciaal haast bij dus als het qua financiën / kortingen niet uitmaakt is het wachten geen probleem.


@Nielss91 Dan is het wel vreemd dat wij deze datum doorkrijgen. 

Als wij een aanvraag doen voor het overnemen van een telefoonnummer bij je vorige provider. Dan krijgen wij de eerstvolgende mogelijke datum door. 

Vaak is dit enkel nog de maand opzegtermijn bij een contractvrije situatie. In dit geval lijkt dit dus 4 maanden te zijn geworden. 

Waarom dit het geval is durf ik niet zeggen. 

Ik kan uitzoeken of ik nog iets aan deze datum kan doen. Alleen voor zover ik kan inschatten maakt het inderdaad qua voorwaarden niet veel uit. 


Ik kan uitzoeken of ik nog iets aan deze datum kan doen. Alleen voor zover ik kan inschatten maakt het inderdaad qua voorwaarden niet veel uit. 
​​​​​​


Dat zou wel fijn zijn. Ik zie dat er ook nog een ziggo factuur aankomt van juli wat dus eigenlijk niet zou moeten.


@Nielss91 Ik heb ook je gegevens voor de vaste diensten er even bij gepakt en ik zie daarin geen overstapservice staan. 

Dit zou betekenen dat je zelf je abonnement bij Ziggo stop moet zetten. 

Mag ik vragen op wat voor manier je bent overgestapt? Is dit via een ander kanaal gebeurt? Of bijvoorbeeld via de website? 


Hallo Rutger, bedankt voor je reacties.

Ik ben door een KPN verkoper gebeld en zodoende over gestapt ivm de geboden kortingen.
Ziggo internet +TV → KPN internet + TV 
BEN mobiel → KPN zakelijk mobiel. (ivm combi korting)

Het onderstaande stond overigens in de geboden offerte, de verkoper had ook duidelijk aangegeven dat KPN het huidige ziggo abonnement opzegt.

Extra informatie
• Overstap Ik wil dat KPN mijn internetabonnement opzegt, inclusief bijbehorende telefonie en televisie
• Gewenste aansluitdatum 29-06-2023
• Wie is de huidige provider? ZIGGO
• Bent u momenteel particulier of zakelijke klant bij uw huidige provider? Particulier

 

  • Dus nog even samenvattend.
    Het KPN internet + tv werkt naar behoren maar schijnbaar is het ziggo contract nog niet afgesloten. Hierdoor ga ik zowel voor kpn als voor ziggo betalen in de maand juli. (mogelijk augustus ook als er een opzeg termijn is?)
  • De switch van BEN naar KPN zakelijk gebeurt later dan gepland, schijnbaar 27-09-2023. Dit had eerder gekund aangezien het huidige BEN abonnement allang maandelijks opzegbaar is. Dit maakt me echter niet uit aangezien er geen haast is qua mobiele overstap en het volgens mij dus qua financiën of kortingen niet uitmaakt? (weet ik echter niet zeker)

    Mvg,
    Niels

    ​​​​​​​​​

@Nielss91 Dat is duidelijk, dan is er in de communicatie hierover iets mis gegaan. 

Ik de bevestiging die ik heb gezien staat namelijk geen overstapservice. Wat ik dan ook zou willen adviseren is om Ziggo zo snel mogelijk op te zeggen. 

Zodat er niet meer kosten bij komen dan nodig. En dan kunnen we zodra het contract daadwerkelijk opgezegd is het hebben over de kosten die hiervoor gemaakt zijn. 

Ook ga ik uitzoeken hoe het nou zit met het mobiele nummer. En of je hierdoor eventuele kortingen misloopt!

Kun je het laten weten als de opzegging gelukt is en je de laatste factuur/facturen van Ziggo hebt ontvangen? 


Ok prima, ik heb zojuist online het ziggo abonnement opgezegd. Hier ga ik binnen 10 dagen over gebeld worden.

Verder zie ik dat via automatisch incasso 24 juli de rekening van ziggo nog komt.
Zodra ik meer weet laat ik het wel weer weten.
 


Het ziggo abonnement loopt 19 augustus af. 
Nu nog wel even de vraag of ik de incasso zou moeten terugstorten van juli en augustus. Ik heb geen gebruik gemaakt van de ziggo diensten aangezien ik al aangesloten was bij KPN, het is echter niet de fout van ziggo maar van KPN dat het niet was opgezegd.

Kan ik van KPN verwachten dat ik gecompenseerd word voor juli + augustus?


@Nielss91 Aangezien het wel afgesproken is, en ik het hier wel in de notitie maar niet in de bevestiging zie staan kun je daar inderdaad vanuit gaan. 

Ook stuur ik je zo nog een privé bericht. 


@Nielss91 Bedankt voor het opsturen van de facturen. 

Ik heb je opnieuw een privé bericht gestuurd, zou je hierop kunnen reageren zodra je deze leest?