Skip to main content

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon (Iphone 13 Pro) en hierop kan ik niet inloggen en de ABN AMRO app activeren voor gebruik, want dan krijg ik de volgende foutmelding:

“Met deze internetverbinding kunt u de ABN AMRO app tijdelijk niet gebruiken. Probeer het eens op uw mobiele netwerk of op een ander WIFI-netwerk. En zet actieve VPN-verbindingen tijdelijk uit. Gebeurt dit op uw thuisnetwerk? Dan wordt uw netwerk mogelijk misbruikt. Vraag aan uw internetprovider hoe u uw netwerk veilig kunt instellen.”

Ik heb het op verschillende WIFI-netwerken geprobeerd en ook op 5G en 4G, maar dan krijg ik dezelfde melding. Hoe kan ik dit oplossen?

 

Hallo @Wardenburg,

Heb je soms KPN Veilig geïnstalleerd op jouw telefoon? 
Verwijder dat aan dan eens en kijk of het activeren van de ABN-AMRO-app daarna wel lukt.


Hallo @Wardenburg,

Heb je soms KPN Veilig geïnstalleerd op jouw telefoon? 
Verwijder dat aan dan eens en kijk of het activeren van de ABN-AMRO-app daarna wel lukt.

Dit werkt helaas niet..


Hallo @Wardenburg,

Heb je soms KPN Veilig geïnstalleerd op jouw telefoon? 
Verwijder dat aan dan eens en kijk of het activeren van de ABN-AMRO-app daarna wel lukt.

Dit werkt helaas niet..

Kunt u hier wat duidelijker over zijn? Heeft of had u KPN Veilig geïnstalleerd? Ja of nee?


Hallo @Wardenburg,

Heb je soms KPN Veilig geïnstalleerd op jouw telefoon? 
Verwijder dat aan dan eens en kijk of het activeren van de ABN-AMRO-app daarna wel lukt.

Dit werkt helaas niet..

Kunt u hier wat duidelijker over zijn? Heeft of had u KPN Veilig geïnstalleerd? Ja of nee?

Ja, dit had ik geïnstalleerd, maar als ik het verwijder blijf ik in de ABN app dezelfde melding krijgen.


Heeft of had u KPN Veilig geïnstalleerd? Ja of nee?

Ja, dit had ik geïnstalleerd, maar als ik het verwijder blijf ik in de ABN app dezelfde melding krijgen.

Na het verwijderen van KPN Veilig heeft u het toestel een keer opnieuw opgestart? 


Heeft of had u KPN Veilig geïnstalleerd? Ja of nee?

Ja, dit had ik geïnstalleerd, maar als ik het verwijder blijf ik in de ABN app dezelfde melding krijgen.

Na het verwijderen van KPN Veilig heeft u het toestel een keer opnieuw opgestart? 

Ja, dat werkt ook niet.


Als u die ABN app helemaal verwijderd , uw toestel restart en dan de ABN app opnieuw installeert, lukt het dan ?


Als u die ABN app helemaal verwijderd , uw toestel restart en dan de ABN app opnieuw installeert, lukt het dan ?

Dan krijg ik nog steeds dezelfde melding..


Hoi @Wardenburg, welkom op ons forum!

Ik heb geen idee waar dit hem in kan zitten.
Heb je hierover ook al eens contact gehad met de klantenservice van de ABN Amro?


@Wardenburg Ikzelf heb een IPhone 13 pro en heb even de app gedownload en ik kreeg wel de vraag of ik de app wilde activeren. Had je ook al gecontroleerd of je een VPN had? Zo ja zet dit uit via Instellingen en dan naar VPN- en apparaatbeheer.
 


Wat je misschien ook kan doen is je netwerkinstellingen te herstellen. 
 

De netwerkinstellingen herstellen werkt als volgt:

  1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  3. Tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  5. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Hoi @Wardenburg, welkom op ons forum!

Ik heb geen idee waar dit hem in kan zitten.
Heb je hierover ook al eens contact gehad met de klantenservice van de ABN Amro?

Hi Thomas,

 

Yes, zij gaven aan dat het aan mijn netwerk moest liggen en niet aan de app zelf..


Je hebt het ook uitgetest met WiFi helemaal uit, en dan op mobiele verbinding 4G/5G?
Want als je WiFi aanhoudt, en mobiele data aanzet, dan blijft hij op WiFi zitten.

Als het probleem ook op mobiele netwerken blijft, dan raad ik aan om dit eens terug te koppelen met de ABN klantenservice. Want met het KPN-netwerk is niks mis. Anders hadden we al tientallen soortgelijke berichten hierover gehad.

Probeer de app anders eens te herinstalleren, resetten of de cache te verwijderen.


@Wardenburg Ikzelf heb een IPhone 13 pro en heb even de app gedownload en ik kreeg wel de vraag of ik de app wilde activeren. Had je ook al gecontroleerd of je een VPN had? Zo ja zet dit uit via Instellingen en dan naar VPN- en apparaatbeheer.
 


Wat je misschien ook kan doen is je netwerkinstellingen te herstellen. 
 

De netwerkinstellingen herstellen werkt als volgt:

  1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  3. Tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  5. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Als ik de netwerkinstellingen herstel, wat gebeurt er dan? Vergeet mijn toestel dan ook alle WiFi wachtwoorden?


Ja


Je hebt het ook uitgetest met WiFi helemaal uit, en dan op mobiele verbinding 4G/5G?
Want als je WiFi aanhoudt, en mobiele data aanzet, dan blijft hij op WiFi zitten.

Als het probleem ook op mobiele netwerken blijft, dan raad ik aan om dit eens terug te koppelen met de ABN klantenservice. Want met het KPN-netwerk is niks mis. Anders hadden we al tientallen soortgelijke berichten hierover gehad.

Probeer de app anders eens te herinstalleren, resetten of de cache te verwijderen.

Ik heb dat allemaal al geprobeerd. ABN zegt dat het niet aan hen kan liggen. Zodra ik mijn e.dentifier erbij moet pakken krijg ik de melding.


@Wardenburg 

Bij netwerkproblemen is het herstellen van de netwerkinstellingen een van de meest beproefde oplossingen. Daarbij worden de instellingen van je draadloze netwerk (wifi) en mobiele dataverbinding gereset. Je zult daarna wel weer opnieuw je wifi-wachtwoord moeten invoeren en wat andere instellingen moeten nalopen. Maar als je netwerk het niet doet, heb je dat er waarschijnlijk wel voor over.
 

Bron: iCulture


@Wardenburg is het nog gelukt de reset die @Hoopvol hierboven noemt uit te voeren?

Ik vermoed dat het wel echt iets in je toestel moet zijn.
Je zou hiermee ook altijd even langs een KPN winkel of Apple winkel kunnen


@Wardenburg Is jouw nieuwe toestel al wel geregistreerd bij ABN AMRO ??

Zie help pagina van AAB:

Als u inlogt in de ABN AMRO app, herkennen we u aan de telefoon of tablet waarmee u bankiert. Daarom registreert u uw toestel als u de app voor het eerst gebruikt. Uw toestelregistraties bekijken of verwijderen? Ga in de ABN AMRO app naar 'Profiel' en scroll naar 'Toegang en gebruik'> 'Geregistreerde toestellen'. Of ga in Internet Bankieren naar 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Mobiele toestellen beheren'.

 


@Wardenburg we hebben niets meer van je gehoord, heb je het nog werkend gekregen?


@Wardenburg we hebben niets meer van je gehoord, heb je het nog werkend gekregen?

Hi Thomas,

 

Het is helaas niet meer gelukt. Ik ga binnenkort maar even naar een Apple store.


Bedankt allen. Het is eindelijk gelukt! De oplossing zat uiteindelijk bij mijn instellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk > APN > hier stond “internet” en dit moest “portalmmm.nl” zijn.