Skip to main content

Hoi kpn, 

Bij het activeren van mijn nieuwe simkaart krijg ik steeds de melding dat het mobiele nummer niet herkent word. 

Graag een oplossing. 




Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Nenr janssen, welkom bij ons op het forum. De melding dat het mobiele nummer niet herkent wordt is een gekke, heb je een vervangende simkaart aangevraagd? Of had je de simkaart ergens anders voor gekregen? Ik ben ook benieuwd hoe lang je deze nieuwe kaart al had liggen, zou je dat kunnen toelichten? Op onze website wordt het activeren van een simkaart ook uitgelegd, had je die stappen gevolgd: Simkaart activeren?


Hoi jasper, 

Ik had mijn vorige abonnement bij telfort en daar ook de simkaart van, Nieuw abonnement bij kpn afgesloten, heb bij ontvangst van de simkaart s'avonds meteen geprobeerd om deze te activeren waarbij telkens opnieuw de melding dat het nummer niet word herkent. 

 

 


Hoi jasper, 

Ik had mijn vorige abonnement bij telfort en daar ook de simkaart van, Nieuw abonnement bij kpn afgesloten, heb bij ontvangst van de simkaart s'avonds meteen geprobeerd om deze te activeren waarbij telkens opnieuw de melding dat het nummer niet word herkent. 

 

 

De exacte melding is 'de combinatie van het mobiele nummer en het SIM-kaartnummer is niet bekent bij ons. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw.'


Dank voor de toelichting @Nenr janssen, het is een volledig nieuw abonnement dus. Ik wil voor je kijken wat ik kan zien hierover. Zou je daarvoor je forumprofiel volledig in kunnen vullen (met het simkaartnummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN bij 'Persoonlijke opmerkingen’)? Als je daarna een seintje geeft weet ik dat ik mee kan kijken. 


hoi jasper,

het forumprofiel is bijgewerkt.


Bedankt voor de gegevens @Nenr janssen, ik ben daarmee voor je gaan kijken. Is het nummer op dit moment nog niet actief, ook niet met een andere simkaart? Daarnaast zie ik een ander rekeningnummer staan bij het abonnement, zou je de laatste 3 cijfers op je profiel kunnen controleren of dat wel klopt?


Het nummer is nog steeds actief op  het telfort simkaartje, gebruik deze nu namelijk nog. 

De laatste 3 nummer van het iban zouden nu wel moeten kloppen. 


Deze IBAN zie ik inderdaad staan @Nenr janssen :slight_smile: Ik krijg ook een melding dat dit simkaartnummer niet bekend is, die kunnen we niet activeren. Had je een bericht gekregen met het advies om je oude Telfort simkaart te vervangen, of was dat vanwege de verlenging? Als je geen vervangadvies had gekregen en de huidige sim werkt nog prima, kan je die ook blijven gebruiken. Als je dat advies wel had gekregen kan je via MijnKPN een nieuwe simkaart aanvragen, om die te activeren.


Een werknemer van kpn heeft mij een paar weken terug gebelt dat mijn abonnement goedkoper kon, mijn telfort abonnement kon ik al een tijdje verlengen/veranderen. Zodoende heb ik bij kpn een ander telefoon abonnement afgesloten omdat we ook tv en internet hebben van jullie. Ik kan me niet herinneren dat ik het advies heb gekregen om de oude simkaart te vervangen, volgens mij kreeg ik standaard een nieuwe thuis gestuurd na het afsluiten van het nieuwe kpn abonnement. 


Dat advies werd per mail gestuurd, dat is alleen naar oud-Telfort klanten gestuurd met een ouder type simkaart (waarmee 4G en 5G bijvoorbeeld nog niet mogelijk zijn). Als je dat advies niet gekregen hebt kan je je huidige gewoon blijven gebruiken. Vervangen kan natuurlijk wel zoals ik beschreef, maar het is niet noodzakelijk.