Skip to main content

Ik bel niet veel, dataverbruik is wat meer. Abo van 115 minuten en 10g data. Vanaf eind vorige maand tot eind deze maand bel ik incidenteel meer. Ik heb daarom al verschillende keren een 250 bundel erbij gekocht via de app. Alleen ook als ik niet bel, worden minuten verbruikt! Dataverbruik blijft rond de 1,5gb staan in de KPN app en loopt niet verder op. Het lijkt erop dat als ik onderweg/elders data verbruik deze van de minuten afgaan en niet van mijn vaste databundel. Dat gaat niet goed. Volgens mijn berekening heb ik deze maand al 719 minuten gebeld. Dat kan echt niet kloppen. 

Nee data gaat daar niet vanaf.


Nog eens nagekeken. Ik heb in werkelijkheid veel minder gebeld dan 719 minuten. Inmiddels nog een testje gedaan. Als ik met 4/5g data verbruik komt dat ten laste van de extra bundel i.p.v. de standaard data bundel in mijn abonnement. Daardoor dalen helaas mijn nog beschikbare belminuten, en blijft de standaard data bundel gek genoeg onaangeroerd.

Wellicht kan @Kpn ook reageren.

Vr.groet

Raymon  


Hallo @RaymonW  is dat één van deze bundels? Dan krijg je 250 MB/min/sms

Extra bundel aanzetten of je abonnement verhogen

Ben je door de data of minuten van je huidige abonnement heen? Dan wordt je internetsnelheid verlaagd en voor bellen en sms’en betaal je dan per minuut en sms. Wil je snel en voordelig blijven internetten, bellen of sms’en? Bekijk dan wat voor jou voordeliger is: Je abonnement (tijdelijk) verhogen of een Extra Bundel aanzetten via MijnKPN.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm


Dat klopt inderdaad. Maar verbruik minuten en mb's worden wel apart getoond in de app en koop ik in mijn standaard abo apart in. Als ik data verbruik moet dat natuurlijk eerst van mijn standaard abo databundel af. Pas als deze geheel is verbruikt moet de extra verbruikte data van de extra gekochte bundel af. Het is nu heel krom, belminuten vanuit standaarabo zijn verbruikt, dan krijg je van KPN een bericht dat je deze extra bundel kan kopen. Dat gedaan. Standaardabo databundel is bij lange na niet op. Maar als je dan de extra bundel hebt gekocht gaat de data die je verbruikt eerst van de extra bundel af. Dan hou je dus weer niks over om te bellen. Dat kan niet waar zijn.


Hoi @RaymonW 
Dat is dan wel een beetje (erg) krom inderdaad. Je kan in dit geval beter kijken wat voordeliger is, je abonnement tijdelijk verhogen of voor het bellen ‘buiten bundel’ te betalen per minuut.


Hoi @RaymonW, welkom! De informatie die @RBxx je heeft gegeven, klopt. Wanneer je door jouw bundel heen bent, kun je een Extra Bundel aanschaffen. In deze bundel zitten 250 of 1000 units die je kunt gebruiken voor bellen, sms’en én internetten. Het is dus niet zo dat je alleen een bundel met belminuten aanschaft. Voorheen was het zo dat een Extra Bundel achteraan in de wachtrij aansloot. Het nadeel hiervan was dat je bij de start van de nieuwe maand eerst weer gebruik ging maken van jouw basisbundel, terwijl je nog units over had uit de Extra Bundel. Een Extra Bundel is echter beperkt houdbaar. We hebben er daarom voor gekozen om deze bundel ten allen tijde voor de basisbundel te gebruiken. Dus ook wanneer je nog voldoende MB's in jouw basisbundel hebt, zal dit verbruikt worden uit jouw Extra Bundel. Niet erg praktisch wanneer je de Extra Bundel juist voor de belminuten hebt aangeschaft. Ik ga deze feedback intern doorzetten.

In de tussentijd is de tip van RBxx een goede:

Je kan in dit geval beter kijken wat voordeliger is, je abonnement tijdelijk verhogen of voor het bellen ‘buiten bundel’ te betalen per minuut.

Houd er wel rekening mee dat een wijziging aan jouw abonnement in gaat per de eerste volgende factuurperiode.


Beste Denise, bedankt voor het antwoord. Het blijft in mijn geval wel krom helaas. 

Ik heb wat zitten wroeten in de KPN app en kom met wat extra stappen 'voordeelbundels' tegen. Bijv 250 min voor 2,49 of 1000 minuten voor 4,99. Hier staat niet bij dat ook de mb's meetellen. Klopt dat?

 


Ik heb wat zitten wroeten in de KPN app en kom met wat extra stappen 'voordeelbundels' tegen. Bijv 250 min voor 2,49 of 1000 minuten voor 4,99. Hier staat niet bij dat ook de mb's meetellen. Klopt dat?

Daar durf ik op dit moment geen uitspraak over te doen, daar ik niet bekend ben met deze bundels. Maar ik zoek het graag voor je uit. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Het forumprofiel is aangevuld.

Hieronder een screenshot van de 'voordeelbundels' die ik na wat stappen in de App tegen kom. Hier staan alleen minuten bij, in tegenstelling tot de bij de snelkoppeling in het hoofdmenu genoemde extra bundel die ook mb's en sms bevat in de omschrijving.

 


Ah, ik zie het ja. Je hebt nog een oud abonnement met bijbehorende oude bundels. Vandaar dat jij deze bundels ziet. Deze zijn alleen niet voor iedereen beschikbaar. Afijn, van wat ik kan zien zijn dit inderdaad bundels met alleen belminuten.